Numerosi operatori din turism ofera clientilor informatii incomplete privind serviciile oferite si conditiile de rezervare si vanzare a biletelor de avion. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a verificat recent peste 400 de
Numerosi operatori din turism ofera clientilor informatii incomplete privind serviciile oferite si conditiile de rezervare si vanzare a biletelor de avion. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a verificat recent peste 400 de agentii de turism, dintre care aproape 300 au fost sanctionate pentru nerespectarea drepturilor consumatorilor. Omisiuni La verificarea modului de achizitionare a biletelor de avion, de exemplu, s-a constatat ca 60 dintre agentiile de turism verificate nu ofereau consumatorilor informatiile referitoare la limitele de raspundere fata de pasageri si bagaje. Alte 70 de agentii de turism nu ofereau in scris sau nu afisau la loc vizibil, in interiorul agentiei, informatii cu privire la conditiile generale de rezervare sau vanzare a biletelor de avion. De asemenea, la incheierea contractelor nu se ofereau informatii privind categoria de clasificare a mijloacelor de transport si nu erau precizate orarul si escalele. Numeroase contracte aveau trecute la capitolul "renuntari, penalizari, despagubiri" alte perioade decat cele prevazute in contractul cadru privind penalizarile de renuntare la pachetul de servicii turistice. Erau stipulate 25-30 de zile inainte de data plecarii, fata de 16-30 de zile. La rezilierea contractului in cazul modificarilor aduse de agentie erau prevazute 3 zile in loc de 5 zile. Mai mult, unele agentii nici nu mentionau eventuale despagubiri in cazul nerespectarii clau-zelor contractuale.


Despre autor:

Cancan

Sursa: Cancan


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.