Majoritatea categoriilor de produse lactate vor avea cresteri de doua cifre in volum si valoare in acest an, printre factorii care vor contribui la dezvoltarea pietei fiind majorarea consumului de produse industrializate si diversificarea gamei si ma
Majoritatea categoriilor de produse lactate vor avea cresteri de doua cifre in volum si valoare in acest an, printre factorii care vor contribui la dezvoltarea pietei fiind majorarea consumului de produse industrializate si diversificarea gamei si marcilor din piata, potrivit Tnuva Romania. "Aproape fiecare categorie va inregistra cresteri de doua cifre in acest an, la fel si piata per total. Daca majoritatea categoriilor relevante cresc cu doua cifre, vor influenta si piata la nivel global, care va continua sa creasca semnificativ", a declarat vicepresedintele Tnuva Romania, Sagit Tzur Lahav.
Piata produselor lactate a fost estimata anul trecut la circa 800 de milioane de euro, cea mai dinamica categorie de produse fiind iaurturile, cu o crestere a vanzarilor cu 43%, la 90 milioane euro, anul trecut.
Potrivit vicepresedintelui Tnuva, majorarea consumului de produse fabricate industrial, deschiderea consumatorilor romani catre produse si branduri noi, dar si diversificarea gamei si marcilor de lactate prezente pe piata vor fi principalii factori care vor sustine cresterea pietei in continuare. "Daca ne uitam la cifre, consumul anual pe cap de locuitor de produse industriale pe fiecare categorie este relativ scazut. stim ca traditiile sunt puternice aici si romanii consuma multe lactate, dar vor consuma din ce in ce mai mult produse industriale de calitate ridicata. De exemplu, in Israel, care poate fi un bun termen de comparatie, pentru ca nu este o piata cu un consum foarte ridicat, dar nici foarte scazut, consumul de iaurt este de peste sapte kilograme pe cap de locuitor. Aici, in Romania, nivelul este in jur de trei-patru kilograme. stim insa ca se consuma mai mult, doar ca produsele nu provin din industrial", a spus Sagit Tzur Lahav.
Compania a inceput in luna iunie productia in fabrica din Popesti-Leordeni, un proiect Greenfield in care Tnuva a investit 55 milioane de euro, suma incluzand si fondurile alocate pentru modernizarea unei ferme de bovine langa Bucuresti, in satul Adunatii Copaceni.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.