Tronsonul Nicolae Grigorescu - Linia de Centura are o lungime de 4,75 de kilometri si patru statii: Nicolae Grigorescu, 1 Decembrie 1918, Policolor si Linia de Centura. Lucrarile pe acest tronson au inceput in anul 1989, fiind intrerupte in anul 1994 si reluate in anul 2000. Lucrarile de structura au fost finantate prin intermediul unui acord de imprumut semnat cu Banca Europeana pentru Investitii, iar valoarea totala a lucrarilor efectuate in perioada 2000 - 2006 este de 54 milioane de euro. Pentru punerea in functiune a tronsonului s-a incheiat un nou acord cu BEI, circa 35 milioane de euro fiind alocate prin acest contract.
De asemenea, lucrarile de punere in functie a tronsonului de metrou 1 Mai - Laromet se vor finaliza in 2010, urmand ca majoritatea lucrarilor de structura sa fie finalizate in primul trimestru al anului viitor, a anuntat ieri directorul general Metrorex, Gabriel Mocanu. "Estimam ca bucurestenii vor putea calatori cu Metroul pe aceasta tronson in 2010, urmand sa finalizam in primul trimestru al anului viitor lucrarile de structura la statia Bazilescu", a spus Mocanu cu ocazia unei vizite efectuate in compania ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, la lucrarile efectuate de Metrorex la statia Bazilescu si la Podul Constanta.
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a precizat ca lucrarile la aceste doua obiective sunt extrem de dificile din cauza traseului pe care acestea il strabat.
Metrorex precizeaza ca valoarea totala a lucrarilor se ridica la 55 milioane de euro, Regia avand, deocamdata, fonduri doar pentru lucrarile de structura la statia Bazilescu, de 3,78 milioane euro si galeria Podul Constanta, 7,9 milioane euro. "Deocamdata sunt bani pentru o parte a lucrarilor, dar se vor gasi resurse pentru finalizarea lucrarilor, pentru ca intotdeauna vom gasi bani pentru proiectele prioritare", a explicat ministrul Transporturilor. In total, tronsonul de metrou 1 Mai - Laromet are o lungime de 3,3 kilometri si patru statii: Pajura, Bazilescu, Zarea si Laromet si face parte din magistrala de metrou Gara de Nord - 1 Mai, care a fost deja finalizata si pusa in functiune in anul 2000. Pe tronsonul 1 Mai - Laroment lucrarile au inceput in 1989, fiind apoi sistate intre 1993 si 1997, pana in prezent lucrarile continuand cu anumite intreruperi.
Despre autor:
Sursa: Cronica Romana
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 24 aprilie?
Sursa: kudika.ro