Tronsonul Nicolae Grigorescu - Linia de Centura de pe Magistrala 3 de metrou va fi finalizat in trimestrul al doilea al anului viitor, a informat ieri ministrul Transporturilor, Ludovic Orban , cu ocazia unei inspectii privind stadiul lucrarilor. "Am
Tronsonul Nicolae Grigorescu - Linia de Centura de pe Magistrala 3 de metrou va fi finalizat in trimestrul al doilea al anului viitor, a informat ieri ministrul Transporturilor, Ludovic Orban , cu ocazia unei inspectii privind stadiul lucrarilor. "Am cerut ca acest tronson sa se finalizeze in trimestrul doi al anului viitor, efortul financiar pentru acest lucru ridicandu-se la 35 milioane euro", a spus Orban.
Tronsonul Nicolae Grigorescu - Linia de Centura are o lungime de 4,75 de kilometri si patru statii: Nicolae Grigorescu, 1 Decembrie 1918, Policolor si Linia de Centura. Lucrarile pe acest tronson au inceput in anul 1989, fiind intrerupte in anul 1994 si reluate in anul 2000. Lucrarile de structura au fost finantate prin intermediul unui acord de imprumut semnat cu Banca Europeana pentru Investitii, iar valoarea totala a lucrarilor efectuate in perioada 2000 - 2006 este de 54 milioane de euro. Pentru punerea in functiune a tronsonului s-a incheiat un nou acord cu BEI, circa 35 milioane de euro fiind alocate prin acest contract.
De asemenea, lucrarile de punere in functie a tronsonului de metrou 1 Mai - Laromet se vor finaliza in 2010, urmand ca majoritatea lucrarilor de structura sa fie finalizate in primul trimestru al anului viitor, a anuntat ieri directorul general Metrorex, Gabriel Mocanu. "Estimam ca bucurestenii vor putea calatori cu Metroul pe aceasta tronson in 2010, urmand sa finalizam in primul trimestru al anului viitor lucrarile de structura la statia Bazilescu", a spus Mocanu cu ocazia unei vizite efectuate in compania ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, la lucrarile efectuate de Metrorex la statia Bazilescu si la Podul Constanta.
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a precizat ca lucrarile la aceste doua obiective sunt extrem de dificile din cauza traseului pe care acestea il strabat.
Metrorex precizeaza ca valoarea totala a lucrarilor se ridica la 55 milioane de euro, Regia avand, deocamdata, fonduri doar pentru lucrarile de structura la statia Bazilescu, de 3,78 milioane euro si galeria Podul Constanta, 7,9 milioane euro. "Deocamdata sunt bani pentru o parte a lucrarilor, dar se vor gasi resurse pentru finalizarea lucrarilor, pentru ca intotdeauna vom gasi bani pentru proiectele prioritare", a explicat ministrul Transporturilor. In total, tronsonul de metrou 1 Mai - Laromet are o lungime de 3,3 kilometri si patru statii: Pajura, Bazilescu, Zarea si Laromet si face parte din magistrala de metrou Gara de Nord - 1 Mai, care a fost deja finalizata si pusa in functiune in anul 2000. Pe tronsonul 1 Mai - Laroment lucrarile au inceput in 1989, fiind apoi sistate intre 1993 si 1997, pana in prezent lucrarile continuand cu anumite intreruperi.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.