Bancile nu au voie sa raporteze la Biroul de Credit situatia clientilor rau - platnici fara anuntarea prealabila a consumatorilor, acestia avand posibilitatea sa decida daca isi vor achita restantele sau nu. In caz contrar, clientii pot recla

Bancile nu au voie sa raporteze la Biroul de Credit situatia clientilor rau - platnici fara anuntarea prealabila a consumatorilor, acestia avand posibilitatea sa decida daca isi vor achita restantele sau nu. In caz contrar, clientii pot reclama institutia bancara la Protectia Cosumatorilor, sanctiunea in acest caz fiind pe langa amenda maxima de 30.000 lei (300 milioane lei vechi) si obligativitatea de remediere a situatiei. Seful Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Dan Vlaicu, sustine ca toti clientii nemultumiti de serviciile bancare pot depune o reclamatie la aceasta institutie, iar in situatia in care aceasta este fundamentata si exista cadrul legal necesar, banca in cauza va fi amendata si chiar obligata sa repare greseala. Orice persoana care considera ca nu a primit informatii complete despre comisioanele bancare si dobanzi poate reclama acest lucru, ca si in cazul in care nu a primit toate datele despre conditiile de acordare a creditelor. In astfel de situatii, amenda poate ajunge pana la 3.000 lei.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.