Desi va lansa mai multe versiuni locale ale serviciului YouTube, majoritatea europene, Google a ocolit Germania, tara unde un portal administrat de o firma romaneasca "face legea" pe piata de video sharing.

Cei doi fondatori ai serviciulu
Desi va lansa mai multe versiuni locale ale serviciului YouTube, majoritatea europene, Google a ocolit Germania, tara unde un portal administrat de o firma romaneasca "face legea" pe piata de video sharing.

Cei doi fondatori ai serviciului YouTube, Chad Hurley si Steve Chen, au anuntat marti, in cadrul unei conferinte care a avut loc la Paris, ca serviciul YouTube va fi disponibil intr-o versiune locala pentru utilizatorii din Brazilia, Japonia, Statele Unite, Franta, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Polonia, Olanda, Spania. In cadrul aceluiasi eveniment cei doi au declarat ca acest lucru face parte din noua strategie de promovare a serviciului, strategie care pune un mare accent pe "acces", incercand sa ofere utilizatorului o interfata mai atractiva. Pe langa oferirea unui portal specific pentru cele zece natiuni mentionate mai sus, oficialii YouTube intentioneaza sa faca site-ul accesibil si de pe telefonul mobil sau televizorul de acasa. "Trebuie sa aducem YouTube pe orice tip de ecran, inclusiv pe mobil si pe televizor. In momentul de fata accesul este redus doar la browser-ul PC", a spus Hurley.
Dintre toate limbile "de circulatie europeana" lipseste germana, cei doi intreprinzatori mentionand ca aici trebuie mai intai sa realizeze un studiu de piata ceva mai solid, deoarece nemtii au ales sa foloseasca site-ul www.myvideo.de. Portalul in cauza, integral in limba germana, a fost creat si este intretinut de firma romaneasca MyVideo Broadband S.R.L. cu sediul la Bucuresti. Anca-Alina Seghedi, CEO la MyVideo, spune ca in Germania este foarte important sa intelegi cum functioneaza mintea utilizatorului, inainte de a oferi un serviciu in limba germana. "Majoritatea germanilor cunosc engleza, deci limba nu mai este un impediment", a spus Seghedi. Ea crede ca un punct important in alegerea unui serviciu de video sharing sunt functiile pe care le integreaza respectivul portal. Inca de la lansare, in primavara lui 2006, myvideo.de a incercat sa ofere utilizatorilor ceva mai mult decat celelalte servicii similare internationale. Adaptandu-se la cerintele continue ale utilizatorilor, detinatorii site-ului sunt mandri acum de cei 100 de milioane de oameni care zilnic vizioneaza cel putin un singur videoclip stocat la myvideo.de.
Numarul de utilizatori ai acestui serviciu a crescut indeosebi dupa ce cea mai mare televiziune comerciala din Germania, ProSiebenSat1, a cumparat anul trecut o participatie de 30% din MyVideo. Ziarul Financial Times nota ca aceasta miscare a venit in urma lansarii Clipfish.de, un site al concurentei - RTL Television.

In asteptare
>> Nepregatiti pentru un "razboi"
Luand in calcul cei doi jucatori importanti de pe piata germana - myvideo.de si clipfish.de -, managerul YouTube Sakina Arsiwala a spus ca momentan o versiune in limba germana ramane doar o idee. "Nu suntem inca pregatiti pentru aceasta tara, atat in cazul unui produs nou, cat si in cazul unui eventual parteneriat", a declarat Arsiwala.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.