>> Intre 7 si 26 iunie, Remix!, proiectul romanesc pentru Bienala de Arhitectura de la Venetia 2006, este prezentat la Sala Dalles.

>> Proiectul cuprinde o expozitie, un joc de cuburi care ii ajuta pe vizitatori sa isi exprime versiunea p
>> Intre 7 si 26 iunie, Remix!, proiectul romanesc pentru Bienala de Arhitectura de la Venetia 2006, este prezentat la Sala Dalles.

>> Proiectul cuprinde o expozitie, un joc de cuburi care ii ajuta pe vizitatori sa isi exprime versiunea preferata de urbanism si un catalog.

>> Rezultatele obtinute de la toti jucatorii vor fi analizate pentru oferi o imagine accesibila si pertinenta despre directiile catre care am vrea sa ne indreptam.

Conceput initial ca o instalatie artistica, Remix! a evoluat catre o prezentare multidisciplinara a transformarilor teritoriale nationale, catre un studiu stiintific si o actiune de implicare si responsabilizare a comunitatii. O expozitie, o instalatie-joc si un catalog descriu imaginea Romaniei de tranzitie si construiesc prin chiar participarea publicului o proiectie a felului in care va evolua aceasta realitate. Dupa Venetia (3500 de participanti activi, 8000 de vizitatori), jocul de la Bucuresti reprezinta punctul de plecare pentru dezvoltarea proiectului.
"Daca privim dezvoltarea urbana ca pe un joc, atunci in perioada totalitara nu exista in Romania decat o echipa de 22 de milioane de jucatori obligati sa joace impotriva lor insisi. Dupa 17 ani de la prabusirea regimului, se pare ca au aparut 22 de milioane de echipe, fiecare jucand dupa regulile sale proprii", spun in prezentarea proiectului autorii acestuia, Constantin si Cosmina Goagea, stefan Ghenciulescu, Justin Baroncea, Ana Bleahu si Carmen Popescu.
Atractia principala din Remix! este jocul de cuburi care te ajuta sa-ti precizezi versiunea preferata de dezvoltare urbana si sa contribui la formarea unei versiuni colective. Cuburile mari din poliuretan, acoperite cu material textil, au scrise pe ele cate o intrebare si posibile raspunsuri la fiecare dintre ele. Jucatorii aleg raspunsul preferat si asaza cubul cu fata pe care o prefera in sus pe o platforma, iar raspunsul este transmis de niste senzori unui computer si proiectat pe un ecran. Alegerile sunt interpretate dupa o grila care cuprinde distinctiile modernitate-traditionalitate, individualitate-colectivitate, orientarea ecologica-dezvoltare. La final, pe ecran apare o formula care descrie tipul de dezvoltare teritoriala compus din deciziile jucatorului.
Spre exemplu, la intrebarea "Care este casa ta preferata", am avut de ales dintre apartament, ferma, vila si rulota si am ales vila. La intrebarea "Ce natura preferati?" am avut de ales intre natura neatinsa, interventie minima, protectie si exploatare si exploatare intensa si am ales protectie si exploatare. La intrebarea despre versiunea mea de dezvoltare urbana am raspuns "planificare limitata", respingand variantele "libertate totala", "sa decidem impreuna" si "control total".
In final, pe ecranul din sala de expozitie a fost afisata versiunea mea de urbanism, compilata din raspunsurile la cele noua intrebari: "In viitor Romania ta va fi mai degraba ecologica, mai degraba comunitara, mai degraba moderna".
Potrivit autorilor proiectului, toate rezultatele jocurilor individuale vor fi colectate si "vor servi ca baza de date pentru alte cercetari in domeniu, ca suport pentru decizii in proiectare si administrare, si ca o imagine accesibila si pertinenta despre relatia societatii romanesti cu spatiul sau, despre directiile catre care am vrea sa ne indreptam, despre punctele fierbinti ale unui teritoriu in plina transformare."


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.