>> Cele 500 de autobuze achizitionate de la firma Mercedes au devenit adevarate cuptoare.

>> Abia cele care urmeaza sa fie cumparate de RATB vor fi dotate cu aer conditionat.

Cele mai noi autobuze din Capitala au devenit spaima
>> Cele 500 de autobuze achizitionate de la firma Mercedes au devenit adevarate cuptoare.

>> Abia cele care urmeaza sa fie cumparate de RATB vor fi dotate cu aer conditionat.

Cele mai noi autobuze din Capitala au devenit spaima bucurestenilor, coplesiti de caldura, care abia mai suporta calvarul zilnic al calatoriilor la temperaturi inalte. In timp ce soferii se bucura de aer conditionat, pasagerii abia mai respira din cauza caldurii. Cele cateva geamuri de dimensiuni reduse nu fac fata in zilele calduroase, iar pe timp de canicula aerul devine incins. Multi oameni nu rezista mai mult de cateva statii si sunt nevoiti sa coboare pentru a se mai racori. Calvarul este accentuat de aglomeratia din trafic, care nu permite autobuzelor sa circule pe unele portiuni decat cu viteza melcului. Astfel, timpul care trece intre doua statii se prelungeste, iar ventilarea este ca si inexistenta. Supraaglomerarea de la orele de varf inrautateste situatia calatorilor, obligati sa stea inghesuiti ca sardelele.
S-au schimbat geamurile
Dupa ce au primit multe reclamatii din partea calatorilor, responsabilii de la RATB au cautat diverse metode pentru a indrepta situatia. Pentru ca nu au fost atenti atunci cand au comandat autobuzele si nu s-au gandit la consecintele folosirii lor intr-un oras cu temperaturi caniculare si trafic aglomerat, in al 12-lea ceas s-au luat masuri. "In multe autobuze, s-a schimbat sistemul de deschidere a geamurilor, astfel incat ventilatia sa fie mai buna. De asemenea, s-a marit capacitatea de ventilare prin plafon. Am testat o instalatie de aer conditionat care nu a fost eficienta si vom mai incerca si alte solutii", a declarat Mihai Vladarau, seful Serviciului Relatii Publice de la RATB.

O noua licitatie
RATB a organizat ieri o licitatie pentru achizitionarea a inca 500 de autobuze noi. De data aceasta, s-a impus prin caietul de sarcini ca autobuzele sa fie dotate cu aer conditionat, dupa cum a declarat Mihai Vladarau.
De asemenea, autovehiculele vor avea podeaua complet coborata pe toata lungimea masinii si vor fi dotate cu motoare Euro 4. Caietul de sarcini a fost achizitionat de 18 producatori din tara si strainatate, iar oferte au depus doar patru. Criteriul aplicat pentru atribuirea contractului este pretul cel mai mic.
Cea mai buna oferta din acest punct de vedere a fost a firmei Evobus GmbH, care a oferit autobuze marca Citaro la pretul total de 105 milioane de euro. Primele 50 de autobuze ar trebui livrate pana la sfarsitul acestui an, iar ultimele 150 pana la jumatatea anului 2009. Comisia de licitatie va stabili in zilele urmatoare firma castigatoare, dupa analizarea tuturor ofertelor.

CAUZE
>> Deocamdata, fara aer

Conducerea regiei a renuntat deocamdata la montarea aparatelor
de aer conditionat in cele 500 de autobuze marca Mercedes, pentru ca investitia a fost considerata nerentabila si ineficienta.
Din cauza statiilor dese si a consumului mare de carburant, RATB a decis sa nu introduca aer conditionat in autobuzele noi.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.