In trei ani de mandat, primarul Videanu si-a pus semnatura pe 252 de proiecte, majoritatea ramase nefinalizate. Adriean jongleaza cu 500 de milioane de euro, o treime din banii ce alcatuiesc bugetul 2007 al primariei, bani care se toaca marunt pe co
In trei ani de mandat, primarul Videanu si-a pus semnatura pe 252 de proiecte, majoritatea ramase nefinalizate. Adriean jongleaza cu 500 de milioane de euro, o treime din banii ce alcatuiesc bugetul 2007 al primariei, bani care se toaca marunt pe consultanta. Chiar daca proiectele au ramas nefinalizate, totusi exista si oameni care si-au luat banii. Este cazul consultantilor, arhitectilor si proiectantilor, care au inhatat deja sume frumoase pentru intocmirea unor machete si a mii de desene frumos colorate. Consultanta costa, in principiu, zece la suta din costul total al realizarii, iar pentru punerea in practica a tuturor celor 252 de proiecte ar fi necesari cinci miliarde de euro

Unul dintre proiectele megalomane este cel al „Cartofului cu tepi“, din Piata Revolutiei. Dupa ce s-a aratat nedumerit de semnificatia monumentului, Adriean Videanu a anuntat cu emfaza ca in locul acestuia va construi o imensa parcare subterana si o puzderie de spatii comerciale. Chiar si in actualele conditii, unui sofer bun ii trebuie cel putin un sfert de ora ca sa iasa dinspre Senat catre Magazinul Muzica, insa transformarea in santier a zone i ar bloca complet cea mai mare parte a centrului Capitalei

Pentru ca sa se vada ca are totusi activitate, Adriean Videanu se joaca de-a asfaltarea prin Bucuresti. Aproape toate arterele importante „sunt in lucru“, motiv pentru soferii bucuresteni sa se injure ca la usa cortului sau chiar sa se ia la bataie prin intersectii. Sute de mii de oameni fac ore bune in plus påna la serviciu sau påna acasa din cauza reparatiilor, care au devenit un cosmar pentru locuitorii Capitalei. Unele strazi nici macar nu ar fi necesitat repararea, insa asfaltarea marca Videanu aduce bani buni in pusculita PD

Primaria Capitalei se mandreste cu cele 252 de proiecte imaginate de Adriean Videanu si subordonatii acestuia. Valoarea totala a acestor proiecte este estimata de catre angajatii Primariei la 15.542.149.316 lei, adica 4.749.174.758,9 euro, la cursul BNR de ieri. Pasaje supraterane futuriste, parcari subterane varate in locuri unde nici Ceausescu nu visase ca s-ar putea construi ceva, Patriarhii si Biblioteci ale Neamului, toate izvorate din imaginatia unui edil megaloman. De facut nu s-a facut insa mai nimic, dar s-a cheltuit din greu pentru proiecte si studii de fezabilitate. Acestea au fost platite de urgenta, ca si lucrarile executate de catre „firmele de partid“ ale PD. Chiar daca proiectele lui Videanu n-or sa fie terminate vreodata, circa 500 milioane de euro din banii bucurestenilor ar putea fi tocate de firmele de consultanta. Valoarea totala a creditelor contractate de Videanu si rambursate de contribuabili nu a fost dezvaluita de functionarii publici ai Primariei.

Visul bucuresteanului de rand, de a trai civilizat intr-o capitala europeana, ramane doar o utopie. Primarul General al Capitalei nu a putut trece de la „voi face“ la „am facut“. „Municipalitatea a reusit sa demareze, in mai bine de un an si jumatate, proiecte in valoare de peste 1,8 miliarde de euro si mai sunt pregatite alte proiecte in valoare de aproape 1,2 miliarde de euro care asteapta intrarea in una din cele doua etape, si anume licitatie sau executie“, anunta mandru primarul Adriean intr-o conferinta de presa de la inceputul anului. Intre timp, numarul proiectelor anuntate a crescut simtitor, valoarea acestora ajungand sa concureze PIB-ul unei tari europene mai mici, cum ar fi Lituania. Pasajul suprateran Doamna Ghica - Bulevardul Chisinau, destinat a uni cartierele Colentina si Pantelimon, sau mult mai celebrul Basarab, sunt lucrari de amploare, care se desfasoara mai mult pe hartie. De fapt, pasajul Doamna Ghica - Chisinau, a carui realizare a fost castigata de o firma din Portugalia, chiar a ramas numai pe hartie. Din cate am aflat de la Primarie, de mai bine de noua luni de cand s-a semnat contractul de executie se tot iau pentru analize probe de sol, de parca ar incepe campania de insamantari. Cat priveste proiectul „Basarab“, din punctul de vedere al oficialilor din Primarie, acesta „este in grafic“, desi este vizibil ca proiectul bate pasul pe loc.

Videanu are in cap un 'master-plan de circulatie>>
„Pe 18 august, se deschide licitatia si pentru actualizarea master-planului de circulatie, care urmareste, de asemenea, fluidizarea traficului in Bucuresti prin crearea acelor retele de sensuri unice. Aceste sensuri unice permit largirea carosabilului in detrimentul trotuarelor, fara exproprieri de data aceasta“, spunea tot Videanu, la inceputul acestui an. Bucurestenii au aflat astfel chiar din gura alesului din fruntea urbei ca exista un „master-plan de circulatie“ si ca acesta va fi actualizat. Probabil ca va fi actualizat an de an, pe bani buni, pana la predarea mandatului, pentru ca de facut ceva concret nu s-a facut. Poate ca firmele PD nu stau bine la partea de IT, pentru ca, de exemplu, la trasat linii pe asfalt nu ii intrece nimeni. Ca o curiozitate, angajatii de la firma „Dalli“, fondata de dl. Cocos (sotul celebrei doamne de taina a PD Elena Udrea), de cum s-a deschis Tribunalul Bucuresti (in locul fostului magazin Junior), la Unirea, au si tabarat cu bidineaua pe asfalt si cu chitantierul pentru parcari pe soferi. Si pentru ca tot vorbim de bidinea, o alta promisiune a lui Videanu a fost aceea de a crea piste speciale pentru biciclisti si mijloacele de transport in comun ale RATB. Ambele ramase, desigur, la stadiul de promisiuni. In Bucuresti exista doar doua sau trei piste pentru biciclisti, si acelea executate pe trotuar, iar o pista rezervata transportului in comun se poate vedea doar pe bulevardele Magheru si Regina Elisabeta.

Parcarile subterane, doar pe hartie
Edilul-sef al Capitalei da impresia celor care au timp sa il asculte ca stapaneste la perfectie problemele despre care discuta si ca totul se va rezolva ca la carte. „Au fost identificate circa 90 de posibile amplasamente pentru parcari subterane, dintre care intr-o prima faza vor intra in executie un numar de 22. Pentru acestea, sunt deja realizate studiile de fezabilitate si sunt aprobati indicatorii tehnico-economici de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Pentru una dintre ele procedura de desemnare a partenerului privat este aproape de finalizare (Gara de Nord). Celelalte 21 de parcari vor fi licitate, la pachet, in cursul acestui an.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.