Dupa ce oficialii romani au anuntat cu ceva timp in urma ca Ford Motor, Renault SA-Nissan Motor, grupul chinez Chery Automobile, GM Daewoo si compania indiana Tata sunt investitorii interesati de activele Daewoo Romania, ieri lucrurile pareau transat

Dupa ce oficialii romani au anuntat cu ceva timp in urma ca Ford Motor, Renault SA-Nissan Motor, grupul chinez Chery Automobile, GM Daewoo si compania indiana Tata sunt investitorii interesati de activele Daewoo Romania, ieri lucrurile pareau transate. Conform unor surse guvernamentale, doar companiile americane Ford si GM au depus pana in prezent cate o scrisoare de intentie, neangajanta, pentru preluarea Automobile Craiova, cu toate ca termenul pentru inregistrarea acestor documente expira astazi.
Statul, prin intermediul AVAS, este actionarul majoritar al Automobile Craiova, cu 72,4% din actiuni, restul titlurilor fiind detinute de SIF Oltenia (22%) si de alti actionari.
Investitorii interesati de preluarea pachetului de actiuni detinut de stat la Automobile Craiova trebuie sa depuna scrisorile de intentie la sediul AVAS pana cel tarziu pe 25 aprilie. Documentele trebuie sa contina informatii de prezentare a activitatii investitorului si o scurta descriere "a motivatiei de a investi la Automobile Craiova", potrivit anuntului de privatizare.

Rascumpararea

Compania Daewoo Automobile Romania si-a rascumparat actiunile detinute de compania coreeana Daewoo Motor la uzina de automobile, pentru 60 de milioane de dolari. Contractul de transfer al participatiei de 51% si tranzactia creantelor, intre Daewoo Motor Co si Daewoo Automobile Romania, a fost semnat in luna august a anului trecut. La Daewoo Automobile, actionari sunt firma insasi - 51% si Automobile Craiova - 49%.
Pretul oferit va avea ponderea cea mai mare in grila de evaluare pentru departajarea competitorilor, iar potentialii investitori trebuie sa aiba o cifra individuala de afaceri de minimum 10 miliarde euro pe an pentru a fi acceptati si o productie de cel putin un milion de autoturisme pe an.

Investitiile, 25 la suta din punctaj

Pretul pe actiune va reprezenta 30% din grila de punctaj, iar investitiile asumate de ofertant vor avea o pondere de 25%. Alte criterii care vor fi luate in calcul la departajarea competitorilor vor fi nivelul de integrare pe piata a uzinei din Craiova (25%) si numarul de autoturisme produse dupa privatizare (20%). Investitorul va trebui sa asigure o productie la Craiova de 100.000 de autoturisme dupa primii doi ani de la privatizare si de 200.000 de unitati dupa o perioada de patru ani.

Povestea Ford...

In luna martie, directorul operational pentru Europa, John Fleming, afirma ca Ford ar putea prelua fosta uzina Daewoo concomitent cu extinderea capacitatilor de productie din Rusia, pentru acoperirea cererii in crestere accelerata in Europa de Est.
Ford Motor, al doilea mare producator auto american, a consemnat in 2006 cea mai mare pierdere din istoria companiei, de 12,7 miliarde de dolari, depasind recordul anterior, de 7,39 miliarde de dolari, atins in 1992. In trimestrul al patrulea, compania a inregistrat pierderi de aproape 5,8 miliarde de dolari, comparativ cu 74 milioane de dolari in perioada similara a anului 2005, pe fondul scaderii vanzarilor de camionete si a costurilor determinate de programul de disponibilizari.
Ford implementeaza o strategie de restructurare, care implica inchiderea a 16 fabrici si reducerea numarului angajatilor din America de Nord cu 45.000. Vanzarile Ford pe piata romaneasca au ajuns, in primul trimestru al acestui an, la 4.096 de unitati, in crestere cu 57% fata de nivelul de 2.603 de unitati livrate in intervalul similar al anului trecut.

...si cea a GM

La inceputul acestei luni, GM Daewoo Auto & Technology si compania-mama, General Motors, au comunicat ca discuta cu autoritatile romane despre posibilitatea de a prelua uzina de automobile de la Craiova, care se confrunta cu dificultati financiare.
"Ne asteptam ca lucrurile sa se indrepte intr-o directie mai clara pana la jumatatea acestui an", a afirmat presedintele producatorului sud-coreean, Michael A. Grimaldi, intr-un interviu acordat agentiei Reuters cu ocazia Salonului auto de la Seul. El a adaugat ca mai sunt multe alte companii interesate de uzina auto din Romania, iar decizia finala apartine Guvernului.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.