Nu este un secret ca marile companii internationale isi aleg viitorii angajati inca de pe bancile facultatii. In pofida numeroaselor seminare si targuri de joburi unde angajatorii se straduiesc sa le explice cum pot tinerii cu studii superioare sa av

Nu este un secret ca marile companii internationale isi aleg viitorii angajati inca de pe bancile facultatii. In pofida numeroaselor seminare si targuri de joburi unde angajatorii se straduiesc sa le explice cum pot tinerii cu studii superioare sa avanseze in cariera in cadrul companiei pe care o reprezinta, pentru studenti cel mai important factor care i-ar determina sa lucreze intr-o companie este dimensiunea pachetului salarial, se arata intr-un studiu realizat de Arctic, Synovate si for People. Astfel, in proportie de 77%, studentii considera ca determinant in alegerea unei companii este salariul pe care-l primesc, urmat de posibilitatile reale de a avansa cu 54% dintre raspunsuri. Din acest motiv, companiile care le starnesc cel mai mult interesul provin din sectorul bancar, marketing (ambele cu 16% dintre optiuni), urmate de resurse umane si publicitate. Cele mai putin atractive domenii sunt cel farmaceutic si cercetare-dezvoltare. Spre deosebire de generatiile anterioare, actuala generatie vrea sa lucreze in proportie de 60% in Romania intr-o companie multinationala privata si nu pune prea mare pret pe siguranta locului de munca, se mai arata in studiu. Desi fara o experienta semnificativa sau fara niciun fel de experienta, tinerii studenti au raspuns in mai mult de jumatate din cazuri ca ar vrea ca firma angajatoare sa le puna la dispozitie un salariu atractiv, telefon si masina de serviciu. Pe locurile urmatoare se gasesc asigurarile de sanatate, bonurile de masa si bonusurile anuale. Programele de training si dezvoltare nu-i atrag foarte mult pe viitorii angajati (doar 26% din raspunsuri), desi reprezinta elemente-cheie pentru avansarea in cariera.

Pentru angajare, Internetul ramane principala sursa de informare

Agentiile specializate in plasarea fortei de munca, atat de intalnite in tarile din Vest, in Romania raman o necunoscuta pentru studenti. Acestia afla de un post disponibil in proportie covarsitoare de pe Internet. Ziarele, revistele si ponturile primite de la colegi, prieteni sau rude se situeaza pe pozitia a doua, pentru ca pe unul dintre ultimele locuri sa se gaseasca work-shop-urile organizate de companiile din domeniile sale de interes.
Aproape toti studentii care au fost chestionati stiau ce este un CV sau o scrisoare de intentie si cum sa-l intocmeasca. Cei mai multi dintre acestia nu fusesera la mai mult de doua interviuri pana la data la care au fost chestionati, dar a existat un procent semnificativ provenit, in principal, de la facultatile private care au fost la mai mult de cinci.

O anume facultate se alege in principal in urma unei recomandari

In clipa in care se hotarasc sa urmeze cursurile unei anume facultati, tinerii tin cel mai mult cont de inclinatiile personale si de recomandarile familiei si prietenilor. Potrivit concluziilor exprimate in studiu, alegerea facultatii constituie, pe de o parte, rezultatul unei autoanalize a potentialului propriu si, pe de alta parte, rezultatul influentei acelor persoane de incredere din jurul tinerilor, care le ofera indrumare, suport si validare. Punctele forte ale unei facultati care-l determina pe proaspatul absolvent de liceu sa o aleaga sunt reputatia, profesorii calificati si amplasarea. Aproape irelevante li se par conditiile de lucru, conditiile de cazare care li se ofera sau programele pentru studenti.
Cercetarea a cuprins un set de intrebari adresate studentilor din cele mai importante universitati din Bucuresti. Esantionul a fost format din 300 de tineri, atat din invatamantul de stat (77%), cat si din cel privat (23%). Intrebarile chestionarului au acoperit trei arii importante de interes: atitudinea si activitatile curiculare si extracuriculare ale studentilor, orientarea si experienta lor cu privire la locul de munca, experienta si cunostintele practice in pregatirea intalnirii cu angajatorul.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.