Pretul asigurarilor auto obligatorii si al politelor CASCO ar putea exploda in curand. Asiguratorii sustin ca tarifele mici practicate pe segmentul auto au determinat companiile, anul trecut, sa scoata din buzunar in jur de 130 milioane de euro pent
Pretul asigurarilor auto obligatorii si al politelor CASCO ar putea exploda in curand. Asiguratorii sustin ca tarifele mici practicate pe segmentul auto au determinat companiile, anul trecut, sa scoata din buzunar in jur de 130 milioane de euro pentru acoperirea pierderilor.

Pretul asigurarilor auto obligatorii, dar si al politelor CASCO ar putea exploda in perioada urmatoare. Asiguratorii sustin ca tarifele foarte mici practicate pe segmentul auto au determinat companiile, anul trecut, sa faca o infuzie de capital de 130 milioane de euro pentru acoperirea pierderilor. Jucatorii de pe piata asigurarilor sustin ca tarifele politelor sunt de sase ori mai mici decåt in alte tari europene. Cu toate acestea, desi trendul la nivel european este de scadere a tarifelor, Romånia ocupa locul 2 la ritmul de crestere a preturilor. Pentru a-si asigura profit, asiguratorii intentioneaza chiar sa introduca o fransiza de aproximativ 150 de euro, parte din dauna care ar urma sa fie platita de asigurat. Constatul amiabil ar putea conduce, de asemenea, la o crestere a tarifelor la politele de asigurare auto obligatorie.

Presedint ele Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR), Cristian Constantinescu, sustine ca din cauza competitiei acerbe de pe piata romaneasca, tarifele politelor de asigurare auto sunt foarte mici. Prin urmare, asiguratorii au adus anul trecut bani „de acasa“ pentru a mentine marja de solvabilitate a societatilor. „Aportul de capital a fost anul trecut de 130 milioane de euro, din care 90% a fost folosit mai degraba pentru mentinerea marjelor de solvabilitate si acoperirea pierderilor din anii anteriori, ci nu pentru dezvoltare“, a declarat Constantinescu. „Nu se va putea obtine profit pe segmentul asigurarilor auto, daca nu se va face nimic. A existat o perioada in care profiturile din alte sectoare au putut sustine segmentul auto“, a declarat presedintele UNSAR. Potrivit acestuia, pierderile segmentului auto s-au accentuat in ultimii ani, de la 13 milioane de euro, in 2004, la peste 34 milioane de euro, in 2005.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.