De remarcat, prin aplicarea fransizei, prima de asigurare scade, in schimb, asiguratorul nu plateste decat daunele care depasesc ca valoare aceasta suma anuntata, de 150 de euro (aproximativ 5 milioane de lei vechi). De asemenea, Ion Moise a sublini
De remarcat, prin aplicarea fransizei, prima de asigurare scade, in schimb, asiguratorul nu plateste decat daunele care depasesc ca valoare aceasta suma anuntata, de 150 de euro (aproximativ 5 milioane de lei vechi). De asemenea, Ion Moise a subliniat necesitatea aplicarii sistemului "bonus malus", ce presupune majorarea tarifelor la asigurari cu 200% pentru clientii care denunta si reducerea tarifelor pentru cei care nu au avut daune, de la un nivel de clauza. Rata daunelor la asigurarile auto din Romania a fost de peste 60% in anul 2006, a declarat presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, Angela Toncescu. Presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR), Cristian Constantinescu, a aratat ca portofoliul de asigurari reprezinta peste 80% din indemnizatiile platite anual, iar peste 90% dintre asiguratorii auto au avut pierderi in 2005, valoarea lor totala fiind de 30,4 milioane de euro in anul respectiv.
Companiile de asigurari au adus, anul trecut, o infuzie de capital de 130 de milioane de euro pentru acoperirea pierderilor pe segmentul politelor auto, care reprezinta peste doua treimi din totalul pietei, potrivit datelor prezentate ieri de reprezentantii firmelor.
Fondurile de 130 de milioane de euro au fost alocate, in proportie de 90%, acoperirii pierderilor consemnate in anii precedenti pe segmentul asigurarilor auto, in vederea mentinerii gradului de solvabilitate in limitele stabilite de autoritatile de reglementare, a mai spus Cristian Constantinescu. "Competitia ridicata pentru castigarea de cota de piata pe segmentul auto a ridicat nivelul tentatiei operatorilor de a ignora principiile prudentiale in activitatea de subscriere", a afirmat Constantinescu.
El a aratat ca nu detine date pentru 2006, dar in anii anteriori peste 80% indemnizatiile platite de asiguratori au fost reprezentate de obligatii din contracte de asigurari auto. Dauna medie a urcat de la 350 de euro in 2002 la 550 de euro in 2005, iar numarul dosarelor de dauna a depasit probabil 300.000 in 2006, fata de 150.000 in 2005.
Potrivit lui Constantinescu, patronii de service-uri auto au solicitat tarife mai mari pentru manopera, ceea ce presupune o majorare a preturilor asigurarii. Ponderea primelor brute subscrise pentru polite auto a fost anul trecut de circa 70% din totalul pietei, a declarat Angela Toncescu.
Volumul total al primelor brute subscrise a fost anul trecut de 1,6 miliarde de euro, in crestere cu 33%, potrivit datelor CSA. UNSAR a estimat ca piata a trecut pe pierderi anul trecut, de la un profit de circa 1% din cifra de afaceri in 2005. In categoria asigurarilor generale, care au insumat 1,3 miliarde de euro, o pondere de 32% au detinut-o politele obligatorii de Raspundere Civila Auto (RCA), iar cele Casco au reprezentat 44%, a spus Toncescu.
Rata daunalitatii, exprimata ca procent de clienti care au solicitat despagubiri in numarul total de polite incheiate a fost de 60-61%, conform datelor preliminare, iar indemnizatiile platite au urcat cu 47% fata de 2005, a afirmat Toncescu. Pe segmentul RCA conduce Asirom, cu o cota de piata de 22%, urmata de Omniasig - 12%, Astra - 11%, BCR Asigurari 9% si Allianz
Tiriac - 8%. Circa 42% din politele RCA incheiate de Allianz Tiriac la nivel national au fost contractate in Bucuresti, in timp ce in cazul Asirom cota se ridica la 14%. Capitala a adus BT Asigurari 15% din numarul de polite RCA incheiate de firma, ponderea ridicandu-se la 33% in cazul BCR Asigurari. CSA a estimat pentru acest an o crestere a pietei asigurarilor la peste doua miliarde de euro. (G.R.P.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.