"Regula nu poate fi mentinuta in forma actuala", a afirmat Kovacs. Procedurile vor fi initiate printr-o scrisoare de notificare oficiala, prima etapa a unui proces care se poate incheia la Curtea Europeana de Justitie, in cazul in autoritatile romane nu modifica reglementarile. "Este discriminatoare fata de automobilele de mana a doua provenite din alte state membre", a mai spus Kovacs.
Taxa de prima inmatriculare platita in Romania este mai mare in cazul automobilelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar, decat in cazul unor vehicule similare cumparate in tara, a precizat oficialul european.
Tariceanu nu da taxa de pe gard
Pe de alta parte, inainte de declaratiile oficialului european, primul - ministru al Romaniei, Calin Popescu-Tariceanu a reafirmat, ieri, ideea ca Executivul nu va renunta la taxa de prima inmatriculare auto, deoarece nu doreste ca Romania sa fie transformata "intr-o lada de gunoi" a masinilor uzate, dupa ce s-a remarcat prin importul de haine si anvelope second-hand. El a amintit ca Executivul incearca sa gaseasca o solutie de aplicare a taxei conform intereselor Romaniei si conditiilor Uniunii Europene.
Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la inceputul acestui an de catre autoritatile de la Bucuresti, care au afirmat ca vor sa limiteze importul de masini poluante, dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. Comisia Europeana a criticat insa taxa, considerand ca nivelul ridicat pentru masinile vechi de import reprezinta o discriminare.
Ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, a declarat recent ca problema taxei este de principiu, nu de valoare. "In prezent discutia cu reprezentantii Comisei Europene (CE) nu este vis-a-vis de nivelul si dreptul Romaniei de a introduce aceasta taxa, ci vizeaza principiile de taxare uniforma. CE doreste ca aceste principii sa fie respectate", a spus Vladescu la acea vreme.
Astfel, problema invocata la Bruxelles este daca aceasta taxa presupune o discriminare privind masinile deja inmatriculate in tara si autoturismele aduse acum in Romania, in conditiile in care autoturismele la mana a doua vandute de cetatenii romani nu sunt in prezent taxate. Pana la modificarea taxelor vor fi platite actualele cote. (G.R.P.)
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro