Onestiul este aparat de inundatii cu diguri construite din cutii de bere, conserve, ciorapi de dama si betoane din demolari. Firma executanta a schimbat cu acordul primariei stancile cu gunoaiele onestenilor si cu materiale provenite din demolari.
Onestiul este aparat de inundatii cu diguri construite din cutii de bere, conserve, ciorapi de dama si betoane din demolari. Firma executanta a schimbat cu acordul primariei stancile cu gunoaiele onestenilor si cu materiale provenite din demolari.

Primaria Onesti a favorizat o firma de constructii sa obtina un contract de peste 7 miliarde de lei la lucrarile de refacere a infrastructurii afectate de inundatii pe raul Casin. Mai precis, Primaria Onesti a impus o solutie tehnica in caietul de sarcini care excludea din start firmele cu putere financiara mai mica. Dupa selectia de oferte, a castigat firma DMC AG care a oferit pretul cel mai mic pentru executarea intregii lucrari. Initial se prevedea ca ambele maluri de apararea ale raului Casin sa fie executata din anrocamente (piatra de rau sau stanca). Potrivit celorlalti ofertanti (Gironap Prod Onesti si Alconep Tg. Ocna), costurile pentru achizitionarea si transportul acestor materiale ajungeau la aproape 60% din devizul total. DMC AG a trecut la executia lucrarii dupa ce a solicitat insa modificarea solutiei din proiect. Firma a inceput astfel sa intar easca malul distrus de inundatii, nu cu blocuri de roca de sute de kilograme, ci cu resturi rezultate in urma demolarilor si chiar cu gunoaie aruncate in zona de localnici. Solutia s-a dovedit una aproape gratis. Cererea a fost aprobata chiar de proiectantul care a intocmit caietul de sarcini, si de Primarie, fara ca nimeni sa-si puna intrebarea de ce varianta cu bani mai putini nu a fost gasita de la inceput. In acest caz se poate vorbi de doua aspecte: unul tehnic, viciat printr-o solutie empirica si altul juridic, prin vicierea licitatiei de oferte.

Modificari la cererea castigatorului
In caietul de sarcini executantul se obliga sa reconstruiasca malul „din anrocamente cu bolovani de rau de circa 300 de kilograme bucata, cu un volum total al acestora de 1.782 de metri cubi“. Proiectantii, specialisti ai firmei Drum Proiect din Bacau, sunt cei care au stabilit procedurile in executia lucrarii: curatarea malului si umplerea golurilor facute de ape cu un pamant de o anumita consistenta, tasarea acestuia manual si mecanic, urmand ca la baza malului sa fie asezate pietrele de sute de kilograme. La sfarsitul acestor operatiuni, cand malurile erau consolidate serios, executantul ar fi urmat sa toarne beton, acesta fiind de altfel si punctul final al lucrarii. „Conditiile prevazute initial in caietul de sarcini nu erau chiar la indemana oricarui constructor. Si asta pentru ca firmele care s-au prezentat la cererea de oferte a Primariei trebuiau sa aiba in vedere, la calcularea pretului, faptul ca in judetul Bacau nu exista cariere de anrocamente.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.

9AM recomanda:

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook

TI-A PLACUT ACEST ARTICOL?

Aboneaza-te la 9AM pentru a primi articole similare.

Sau
Aboneaza-te prin