Pentru reglementarea domeniului aeronauticii civile cu aeronave ultrausoare in Romania, Ministerul Transporturilor stabileste, printr-un proiect de ordin ce ar urma sa intre in vigoare pe 30 martie 2007, categoriile de aeronave ultrausoare care pot f
Pentru reglementarea domeniului aeronauticii civile cu aeronave ultrausoare in Romania, Ministerul Transporturilor stabileste, printr-un proiect de ordin ce ar urma sa intre in vigoare pe 30 martie 2007, categoriile de aeronave ultrausoare care pot fi operate/utilizate in spatiul aerian national fara a detine certificat de tip si/sau navigabilitate. Totodata, este supus aprobarii pachetul de reglementari aeronautice care stabilesc cerintele specifice privitoare la certificarea personalului aeronautic civil angajat in activitati aeronautice civile legate de aeronavele ultrausoare, precum si la certificarea si operarea/utilizarea acestor categorii de aeronave.
Astfel, potrivit documentului, aeronavele ultrausoare pot efectua zboruri in spatiul aerian national fara a detine certificate de tip si/sau de navigabilitate si fara a fi inmatriculate in Registrul unic de inmatriculare a aeronavelor civile. Pentru a fi operata/utilizata in spatiul aerian national o aeronava ultrausoara trebuie sa posede un certificat de identificare, exceptie facand cele din categoria parapantelor si deltaplanelor. In functie de clasa aeronavei si categoriile de zboruri efectuate, o aeronava ultrausoara motorizata trebuie sa posede, pe langa certificatul de identificare, si o anexa la acesta sau o autorizatie de zbor in termen de valablitate, emise conform reglementarilor specifice domeniului aeronauticii civile cu aeronave ultrausoare. Operarea/utilizarea aeronavelor ultrausoare este limitata la efectuarea zborurilor in interes propriu, particulare si scoala, pentru alte operatiuni aeriene civile operatorul aeronavei fiind obligat sa detina autorizatii si/sau certificate specifice. Intreaga responsabilitate, precum si asumarea tuturor riscurilor legate de constructia, intretinerea, reparatia si operarea/utilizarea aeronavelor ultrausoare revin persoanelor fizice angajate in astfel de zboruri. Pilotul comandant este operatorul aeronavei respective si decide daca opereaza/utilizeaza sau nu o aeronava in conditiile aferente zborului propus a-l efectua, astfel incat sa fie asigurata siguranta zborului.
Aeronavele ultrausoare motorizate sunt: avioanele ultrausoare (incluzand motodeltaplanele), elicopterele ultrausoare, motoparapantele/motoparasutele, autogirele (girocopterele) ultrausoare si dirijabilele ultrausoare. Aeronavele ultrausoare nemotorizate sunt planoarele ultrausoare si baloanele ultrausoare. (C.P.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.