Taranii vor putea comercializa in pietele din Bucuresti produse de origine animala inregistrate ca fiind traditionale, prin derogare de la noile reglementari in domeniu, a declarat presedintele Agentiei Nationale Sanitar-Veterinare si pentru Sigurant
Taranii vor putea comercializa in pietele din Bucuresti produse de origine animala inregistrate ca fiind traditionale, prin derogare de la noile reglementari in domeniu, a declarat presedintele Agentiei Nationale Sanitar-Veterinare si pentru Siguranta Animalelor, Marian Avram.
In acelasi timp, producatorii care comercializeaza branza maturata timp de maximum 60 de zile vor putea sa distribuie produsul la nivel national. Autoritatea a interzis recent micilor producatori agricoli sa vanda direct produse de origine animala in afara localitatii de domiciliu si a celor invecinate, reglementarea urmand sa intre in vigoare joi, 18 ianuarie. ANSVSA va emite insa un nou act normativ in care vor fi incluse derogarile, care ar putea viza si carnea de miel.
Cu toate ca vanzarile directe de alimente acopera pana la 50-60% din consum, in anumite zone ale tarii, presedintele Autoritatii Veterinare mentioneaza ca ordinul emis de autoritate este necesar pentru ca, in caz contrar, institutia nu ar putea controla perisabilitatea produselor.
"Micii producatori pot sa vanda in pietele din judetul lor si pentru aceasta trebuie sa indeplineasca o serie de masuri minimale de siguranta alimentara si sa fie inregistrati la directiile sanitar-veterinare. Daca aduc insa produsele in Bucuresti, spre exemplu, eu nu mai pot controla ce s-a intamplat pe drum si ce produs a ajuns aici", a spus Avram.
Pe piata nationala vor fi comercializate doar produsele alimentare provenite de la unitati autorizate sanitar-veterinar care respecta normele europene si pot exporta in UE sau deruleaza investitii si au o perioada de tranzitie pana in 2009 pentru alinierea la cerintele europene.
Produsele care circula la nivel national au o marca de sanatate de forma rotunda, iar cele care sunt exportate in UE, o marca de forma ovala. In cazul carnii, marca este denumita "de identificare", intrucat este aplicata pe ambalaj, nu direct pe produs.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.