Producatorul pitestean de autoturisme anunta, de cateva saptamani, ca va suporta taxa de prima inmatriculare, deloc neglijabila, pentru cei care vor achizitiona unul dintre modelele de Dacia. Apreciabila strategie de piata, daca tinem cont de faptul
Producatorul pitestean de autoturisme anunta, de cateva saptamani, ca va suporta taxa de prima inmatriculare, deloc neglijabila, pentru cei care vor achizitiona unul dintre modelele de Dacia. Apreciabila strategie de piata, daca tinem cont de faptul ca importatorii de automobile, desi sustin taxa, nu au facut nici un demers in acest sens, adica nu se angajeaza sa o plateasca ei in locul cumparatorului. Totodata, Sebastian Vladescu, ministrul Finantelor, a anuntat ca romanilor care au achitat deja impozitul respectiv, potrivit tabelului din Codul Fiscal, aprobat de Parlament in luna iulie a anului trecut, nu li se va restitui diferenta in conformitate cu noile valori.

Reprezentantii Dacia-Renault au adoptat o strategie de piata de apreciat, si anume sa achite taxa de prima inmatriculare pentru cei care achizitioneaza unul dintre modelele produse la Pitesti. In schimb, importatorii de masini noi si second-hand care sustin impozitul respectiv nu si-au facut o astfel de strategie, si implicit ca nu se angajeaza sa o achite in locul cumparatorului.
In incercarea disperata de a alinia legislatia, pe ultima suta de metri inainte de integrare, autoritatiile romane au reusit sa creeze anomali in defavoarea cetateanului. Un exemplu in acest sens este reprezentat de taxa pentru prima inmatriculare, care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007, si pentru care am fost "urecheati" de forurile europene. Motivul este pe cat de simplu pe atat de "usturator" pentru buzunarul romanilor, si anume faptul ca, la noi, impozitul pentru o masina la mana a doua este mai mare decat valoarea reziduala, adica pretul autoturismului.
Taxa respectiva are sustinerea lui Sebastian Vladescu, ministrul finantelor, dar si a Sulfinei Barbu, ministrul mediului, care a declarat in repetate randuri ca, scopul ei este de a reduce poluarea si de a nu deveni cimitirul de masini uzate al Europei. Totodata, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania sustin impozitul, in timp ce analistii economici il contesta, iar forurile europene ne atrag atentia asupra anomaliilor produse de implementarea lui.
"Politica de impozitare comunitara este ca la autovehicule vechi sa se aplice taxe mici, contrar legislatiei din Romania din Codul Fiscal referitoare la taxa de prima inmatriculare a masinilor. Nu exista o legislatie unica a impozitelor in Uniunea Europeana, insa totusi tarile care nu se folosesc de logica pietei interne unice si percep diferite taxe, Uniunea Europeana ii obliga sa isi retraga aceste decizii", declara recent comisarul european pentru taxe si impozite, Laszlo Kovacs.
Cu privire la solutionarea conflictului dintre autoritatile romane si Comisia Europeana, Sebastian Vladescu a precizat, vineri, ca "purtam discutii cu forurile europene privind tabelul cu valoarea taxei, iar in cateva saptamani vom avea o recalculare a ei". El a completat ca, romanilor care au achitat deja taxa de prima inmatriculare, potrivit tabelului din Codul Fiscal, aprobat de Parlament in luna iulie a anului trecut, nu li se va restitui diferenta in conformitate cu noile valori.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.