Federatia Operatorilor Romani de Transport sustine mentinerea taxei de prima inmatriculare. In ciuda semnalelor venite dinspre Uniunea Europeana, reprezentantii FORT considera taxa "impetuos necesara". Transportatorii sustin mentinerea taxei o perioa
Federatia Operatorilor Romani de Transport sustine mentinerea taxei de prima inmatriculare. In ciuda semnalelor venite dinspre Uniunea Europeana, reprezentantii FORT considera taxa "impetuos necesara". Transportatorii sustin mentinerea taxei o perioada cat mai lunga de timp. "Dupa ce timp de mai multi ani transportatorii romani au putut inmatricula doar autovehicule noi, peste nivelul Euro 3, este nevoie ca aceasta taxa sa functioneze, pentru a nu ne trezi, pe de o parte, cu toate rablele in tara, iar pe de alta parte sugrumati de contracte de leasing sau concurati cu investitii minime de firme din alte state comunitare, dupa exemplul Poloniei", se arata intr-un comunicat al FORT. Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la 1 ianuarie 2007, pentru toate categoriile de vehicule, noi sau second-hand, atat pentru populatie cat si pentru firme. Nivelul taxei este calculat in functie de gradul de poluare si de capacitate cilindrica, nivelul cel mai des intalnit pentru motoarele de camioane fiind de 12 litri. Valoarea taxei variaza intre 9.180 de euro pentru un camion Euro IV cu o vechime de pana la sase luni si 34.344 euro, pentru un camion non-Euro cu o vechime mai mare de sase ani. Pentru un camion Euro III cu o vechime cuprinsa intre doi si patru ani va fi achitata o taxa de 24.398 euro iar pentru un vehicul Euro II cu o vechime intre patru si sase ani, cumparatorul va plati 29.070 euro. Comisia Europeana a inceput, in aceasta saptamana, o investigatie interna privind legalitatea acestei taxe.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.