Reteaua de cinematografe Hollywood Multiplex si Cinema Pro intentioneaza ca, in urmatorii ani, sa se extinda atat la nivel national cat si local, in Bucuresti, a declarat Ioana Piscociu, PR Specialist al grupului MediaPRO. Potrivit acesteia, decizia

Reteaua de cinematografe Hollywood Multiplex si Cinema Pro intentioneaza ca, in urmatorii ani, sa se extinda atat la nivel national cat si local, in Bucuresti, a declarat Ioana Piscociu, PR Specialist al grupului MediaPRO. Potrivit acesteia, decizia de extindere s-a discutat la nivelul Consiliului Director, insa nu s-au hotarat locatiile exacte ale noilor cinematografe si nici bugetul alocat acestui proces de extindere.
Decizia de extindere se bazeaza pe estimarile Consiliului National al Cinematografiei, care arata ca, odata cu aderarea Romaniei la UE, piata de cinema va cunoaste o crestere a numarului de spectatori, dar si in termeni de incasari.
Acest curent ascendent se va datora, pe de-o parte, modernizarii cinematografelor de stat si, pe de alta parte, imbunatatirii nivelului de trai al populatiei, care va creste consumul de divertisment. Aceste prognoze vin dupa ce, in ultimii ani, s-a constatat, atat la nivel mondial, cat si in Romania o tendinta usor descendenta in ceea ce priveste numarul de admisii. Aplicat strict la tara noastra, tendinta ar putea fi explicata, potrivit companiei, pe fondul lipsei resurselor investitionale ale cinematografelor romanesti de stat care nu reusesc sa ofere spectatorilor aceleasi conditii de vizionare care se regasesc in cinematografele de tip multiplex sau single-screen particulare. Cinematografele de stat nu au bani de investitii si de aceea dispun de o slaba dotare tehnica. In plus, acestea nici nu si-au creat o strategie de marketing potrivita pentru a se impune pe piata.
In luna noiembrie a anului 2006 in administrarea Regiei Autonome a Distributiei si Exploatarii Filmelor se aflau 306 cinematografe, din care 109 erau inchise, 99 aveau destinatia schimbata, 60 erau inchiriate cu obligatia de a difuza filme, iar 38 erau exploatate pentru proiectii cinematografice. Potrivit proiectului de privatizare initiat de MCC, in exploatarea RADEF vor ramane initial 38 de cinematografe, printre care Patria din Bucuresti, Republica din Cluj, Arta din Targu Mures si Arta din Sibiu, insa potrivit MCC si acestea vor fi scoase ulterior la vanzare.
Vanzarea cinematografelor se va face in doua etape. Intr-o prima faza se vor vinde activele disponibile - cinematografele neutilizate pentru o perioada de cel putin trei luni, cele care se afla in conservare pentru o perioada mai mare de un an sau cele care sunt inchise operational.

Maximul de vanzari, in mai

Pe langa extinderea la nivel national si local, grupul planuieste ca anul acesta sa-si creasca cifra de afaceri si numarul de spectatori atat la segmentul de multiplex - Hollywood Multiplex Bucuresti Mall si Hollywood Multiplex Lotus Oradea, cat si la segmentul de single - screen - CinemaPRO.
"Aceasta se va realiza prin implementarea mai multor programe care vor avea ca efect pe de-o parte fidelizarea segmentelor de consumatori existenti, iar pe de alta parte educarea, in special a publicului tanar, de a veni in numar cat mai mare la cinema datorita diversificarii ofertei noastre de divertisment", spune Piscociu.
"Prin oferirea spre vizionare a unor posibile blockbustere pe care le va scoate Hollywood-ul in 2007, ca Harry Potter 5, Shrek 3, Piratii din Caraibe 3, Greu de ucis 4, Spider-man 3, ne asteptam la o curba ascendenta a vanzarilor ce estimam ca va atinge punctul culminant in luna mai a acestui an", explica Piscociu.

Detin 56% din piata bucuresteana

In ultimii ani, piata cinematografica din Romania a inregistrat o scadere a numarului de spectatori atat la nivel national, cat si la nivel local. "Cu toate acestea, in 2006 Hollywood Multiplex a reusit sa-si consolideze pozitia de lider, iar CinemaPRO a devenit lider in randul cinematografelor single - screen, inregistrand o crestere de 39% a numarului de spectatori la nivelul anului 2006 versus 2005, conform studiilor interne efectuate", spune Piscociu.
La nivel national, cele trei cinematografe - Hollywood Multiplex Bucuresti Mall, Hollywood Multiplex Lotus Oradea si, respectiv, CinemaPRO - cumuleaza o cota de 45% din volumul total al pietei in ceea ce priveste intrarile, si o cota de 49% din punct de vedere al incasarilor. In Bucuresti, Hollywood Multiplex Bucuresti Mall si CinemaPro detin impreuna aproximativ 56% din volumul total de intrari si, respectiv, 57% din punct de vedere al incasarilor.
Potrivit lui Piscociu, o analiza comparativa a rezultatelor inregistrate in 2006 fata de anii precedenti este irelevanta deoarece cel de-al doilea operator de pe piata de multiplex din Bucuresti (n.r. - Movieplex) a functionat la capacitate maxima incepand cu luna aprilie a anului 2005, iar CinemaPRO a fost deschis in luna martie a aceluiasi an.

Romanii prefera comediile si filmele de actiune

In 2006, publicul roman si-a manifestat preferinta in special pentru comedii si filme de actiune. Vorbind despre reteaua de cinematografe a grupului pe care-l reprezinta, Piscociu afirma ca "in cadrul unui top al primelor 10 filme, din punct de vedere al succesului inregistrat la box-office, pe primul loc se situeaza Ice Age 2 - Melt Down (Epoca de Gheata 2 - Dezghetul), urmat de The Da Vinci Code (Codul lui Da Vinci), Pirates of the Carribean 2 - Dead Man's Chest (Piratii din Caraibe 2 - Cufarul Omului Mort), Devil Wears Prada (Diavolul se imbraca de la Prada), The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (Cronicile din Narnia: Leul, Vrajitoarea si Dulapul), Failure to Lunch (Cum sa dai afara din casa un burlac de 30 de ani), Casino Royale, The Departed (Cartita), Borat, si Little Man (Ala Micu')".


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.