Integrarea arunca pisica in curtea Finantelor
Ministerul Finantelor Publice, initiatorul taxei, a refuzat sa comenteze in vreun fel scandalul "taxei bumerang", in asteptarea unei scrisori oficiale din partea Comisiei Europene. Solicitat de ZIUA sa comenteze aceasta situatie, Ministerul Integrarii Europene (MIE) a aratat ca, in urma consultarii cu comisarii europeni pe probleme de fiscalitate, a solicitat Ministerului Finantelor "solutionarea problemei" taxei speciale auto. "Dupa ultimul raport de tara din septembrie 2006, Ministerul Integrarii Europene a purtat discutii cu DG Taxud asupra mai multor aspecte ale sistemului fiscal romanesc, inclusiv taxa speciala auto introdusa in noul Cod Fiscal. Avand in vedere ca acest aspect necesita solutionare inainte de data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, Ministerul Integrarii Europene a transmis, in luna decembrie 2006, o solicitare Ministerului Finantelor Publice, prin care cerea acestei institutii solutionarea problemei", se arata in raspunsul MIE. Reprezentantii MIE precizeaza ca "in cazul in care se va dovedi ca taxa mentionata este in contradictie cu prevederile comunitare, Comisia Europeana poate, conform articolului 226 din Tratatul privind instituirea Comunitatii Europene, aplica procedura de incalcare a Tratatului de catre un stat membru".
Finantele si Mediul dau lamuriri tardive
Declansarea scandalului forteaza autoritatile sa iasa din carapacea lor, o conferinta de presa comuna a ministrilor Mediului si Finantelor fiind anuntata ieri seara, pentru vineri, cu scopul de a "lamuri" divergenta aparuta in aceasta cauza intre Comisia Europeana si Romania.
In luna iulie a anului trecut, ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, s-a pronuntat in favoarea mentinerii taxelor pentru inmatricularea autovehiculelor second-hand, dupa ce Comisia Europeana a criticat statele cu astfel de proceduri. "Aveam doua optiuni: sa lasam piata complet deschisa si sa se intample ca in Polonia, sa pierdem un vector de dezvoltare extrem de important, pe care-l reprezinta industria de automobile, sau sa asiguram o coerenta a politicilor astfel ca numarul autovehiculelor poluante si periculoase pentru circulatie sa fie redus", a afirmat, la acel moment, Vladescu.
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 24 aprilie?
Sursa: kudika.ro