Sex isteric fara partener. Un ou gatit fara sare, fara piper, mancat repede, direct din tigaie, pentru astupat strict nevoi fiziologice. Sex mecanic, hrana mecanica. Fara rafinament. Exact ca decorul. Imund. Nici o piesa de mobilier, doar arhiva, fis
Sex isteric fara partener. Un ou gatit fara sare, fara piper, mancat repede, direct din tigaie, pentru astupat strict nevoi fiziologice. Sex mecanic, hrana mecanica. Fara rafinament. Exact ca decorul. Imund. Nici o piesa de mobilier, doar arhiva, fisete, veioze si patul. Iar alaturi, sicriul care va ramane pe scena pana ce amantul otravit se va scufunda in el.
Bulversanta dezvoltare pentru "Cvartetul" lui Heiner Muller, in regia lui Tompa Gabor, produs de Teatrul "Nottara", Fundatia "Saltimbanc", Teatrul Maghiar de Stat din Cluj si Teatrul Tineretului "Metropolis"! Rafinamentul si mrejele seductiei din "Legaturi primejdioase", romanul lui Choderlos de Laclos, pe care se fundamenteaza textul dramaturgului german, lasa loc, sub privirea dilatat monstruoasa a lui Tompa Gabor, unui erotism imund, un fel de Laclos dospit cu Caragiale din "D-ale carnavalului", unde voluptatea, placerea pura au devenit strict mecanica si pornografie. Tompa Gabor face un spectacol despre sexul din secolul vitezei, care isi pierde plasticitatea, desfasurarea in mii de forme captivante, in corpuri inspirate, magnetice si nervoase. Celebrii amanti din "Cvartet" de la Teatrul Nottara beau vodca "la botul calului", traiesc in decoruri saracacioase si jocul rafinat al victimei-calau, cu roluri etern interschimbabile, se transforma aici, in montarea lui Tompa Gabor, intr-o panoplie pornografica a infruntarii dintre sexe. Vertijul de la erosul poetic la ostoire libidinala grotesca pare sa fie ideea centrala a productiei de la Nottara.
Amantii, buni profesionisti, harsiti in toate jocurile erotice, dar dependenti unul de celalalt pana la moarte, din romanul lui Laclos, imprumuta aici aerul mizer al pornografiei la minut. Nu costume somptuoase (scenografia Carmencita Brojboiu), nu gesturi rafinate! Singurul apanaj al rafinamentului ramane textul savuros poetic al lui Muller, pe urmele lui Laclos. Nicidecum adanci, pasionali si tenebrosi, intr-un fel superficiali, iubitii de pe scena cauta tot timpul, printr-un ritual oarecare, ceva pierdut.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.