In toate localurile, pizzerii, baruri, restaurante sau hoteluri gasim pe masa servetele inscriptionate. Pe unele sunt scrise nume de firme, pe altele - "pofta buna" sau "La multi ani". La nunti, botezuri si alte evenimente se comanda servetele scrise
In toate localurile, pizzerii, baruri, restaurante sau hoteluri gasim pe masa servetele inscriptionate. Pe unele sunt scrise nume de firme, pe altele - "pofta buna" sau "La multi ani". La nunti, botezuri si alte evenimente se comanda servetele scrise. Cei care le inscriptioneaza castiga sute de mii de euro anual, pentru ca cererile se inmultesc si se diversifica de la an la an.
Urmatoarea miscare pe care o vor face producatorii de servetele personalizate este sa atace piata publicitatii folosind acest suport. Agentii de publicitate sustin ca pentru o companie reclama pe servetele poate fi cea mai ieftina si eficienta modalitate de promovare.
In Romania, businessul cu servetele personalizate este inca la inceput. Investitiile intr-o fabrica de servetele nu sunt foarte mici, pentru ca utilajele costa cateva zeci de mii de euro. La acestea se mai adauga materia prima (hartia) si personalul. In schimb, odata pusa pe picioare o astfel de afacere, castigul nu se lasa asteptat. Un pachet de servetele se vinde in Romania cu 15-25 de centi, in functie de complexitatea lor, in timp ce in Occident preturile sunt duble.
Piramida tipareste 2.400 de servetele pe minut
Piramida Invest este prima firma care s-a apucat de aceasta afacere in 1996. Businessul a inceput sa mearga abia din 2001, cand in Bucuresti s-au inmultit restaurantele, lanturile de magazine de tip retail, barurile si cafenelele, clienti ai fabricii de servetele. Alexandru Marineanu, directorul general al firmei, are exact profilul afaceristului, care face bani din orice. A inceput in 1990 sa aduca blugi si mohair din Turcia, apoi a distribuit Coca-Cola in Buzau, si-a facut depozit angro, firma de transporturi, companie de taximetre, a montat jaluzele, a adus masini din strainatate si lista ar putea continua. Astazi este supranumit regele servetelelor, fiind cel mai cunoscut producator de pe piata interna.
"Am adus o masina de facut servetele din Turcia si am dat drumul la afacere. Investitia initiala a fost de aproximativ 35.000 de euro", spune Marineanu. Ulterior, acesta a mai achizitionat inca o masina, si businessul a inceput sa fie profitabil.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.