Kaufland va investi in Romania circa 120-130 milioane euro in acest an, pentru a deschide inca 16 hypermarketuri, astfel incat reteaua sa sa ajunga la 33 de locatii.
Compania germana, specializata in hypermarketuri cu politica de discount, a i

Kaufland va investi in Romania circa 120-130 milioane euro in acest an, pentru a deschide inca 16 hypermarketuri, astfel incat reteaua sa sa ajunga la 33 de locatii.
Compania germana, specializata in hypermarketuri cu politica de discount, a intrat pe piata romaneasca in 2005 si a investit aproximativ 250 milioane de euro in 17 magazine si un depozit central la Ploiesti.
Anul trecut, Kaufland a deschis 14 unitati la Alba-Iulia, Timisoara (doua magazine), Baia Mare, Targu-Mures, Galati, Cluj-Napoca, Hunedoara, Satu Mare, Suceava, Targoviste, Bistrita, Pitesti si Bucuresti, valoarea acestor proiecte fiind de aproximativ 140 milioane de euro, a declarat directorul general al Kaufland Romania, Gunter Grieb, citat de Mediafax. Primele trei magazine ale companiei au fost deschise in 2005, la Bucuresti, Ramnicu Valcea si Ploiesti.

Investitii de 300 mil. euro, pe termen mediu

Planurile pe termen mediu ale Kaufland vizeaza realizarea unor investitii de 300 milioane euro pentru deschiderea de magazine, in principal in orasele mici si mijlocii, reteaua urmand sa ajunga in urmatorii patru ani la 50 de unitati. Compania a solicitat BERD credite de 100 de milioane de euro.
Suma medie alocata de retailerul german pentru amenajarea unui hypermarket se ridica la 7-8 milioane de euro.
"Datorita eliminarii taxelor vamale la inceputul anului, am scazut preturile la cateva sute de produse, atat food, cat si non-food. Aceste reduceri ajung pana la 55%", a mai spus Grieb.
Pe plan international, retailerul german are peste 700 de magazine, in Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Croatia, Bulgaria si Romania. Grupul Lidl&Schwarz, din care face parte Kaufland, are peste 166.000 de angajati si a avut in 2005 o cifra de afaceri de peste 40 de miliarde de euro.
Companiile de retail care au intrat in ultimii ani pe piata din Romania au anuntat planuri ambitioase de extindere pentru anul in curs, mentinand tendinta de dezvoltare din 2006.
Potrivit estimarilor firmei de cercetare MEMRB, numarul de magazine din comertul modern va ajunge la 450 de unitati la sfarsitul acestui an, in crestere cu circa 53% fata de 2006.
Cel mai dinamic segment in functie de avansul cotei de piata este cel al hypermarketurilor, cu o pondere de 17,4%, fata de 8,1% anul trecut.
In plus, retelele dezvoltate de Kaufland, Interex si PIC vor creste numarul total de hypermarketuri din Romania la peste 70 de unitati.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.