Piata romaneasca de ciocolata a fost estimata la circa 160 milioane de euro in 2006. Desi suma poate parea semnificativa, un calcul sumar dezvaluie faptul ca romanii consuma acest aliment cheltuind doar putin peste 7 euro anual, adica echivalentul a
Piata romaneasca de ciocolata a fost estimata la circa 160 milioane de euro in 2006. Desi suma poate parea semnificativa, un calcul sumar dezvaluie faptul ca romanii consuma acest aliment cheltuind doar putin peste 7 euro anual, adica echivalentul a un kilogram de ciocolata.
Asta inseamna cam o ciocolata pe luna pe cap de locuitor, si inca una nu foarte scumpa. Pentru comparatie, alte state din Europa, precum Marea Britanie si Elvetia, consuma 10-12 kilograme anual pe cap de locuitor. Romania este chiar si in urma Bulgariei la aceasta categorie.
Interesant este insa faptul ca segmentul de ciocolata premium are o crestere spectaculoasa, de cel putin 15-20% in ultimii 5 ani, spun jucatorii, in contextul in care un produs din aceasta categorie poate depasi usor suma de 10 RON (3 euro).
Cresterile pietei, sub estimarile specialistilor
Din totalul pietei, analistii estimeaza ca segmentul premium reprezinta cam 10-12%, ceea ce inseamna 16-18 milioane de euro doar in 2006, in contextul in care intreaga piata se ridica la valoarea de 165 milioane de euro, conform firmei specializate in studiul pietei de retail MEMRB. Potrivit acestuia, in perioada noiembrie 2005septembrie 2006, romanii au consumat 25 milioane de kilograme de ciocolata, in valoare totala de 576 milioane de RON (circa 164,5 milioane de euro). In totalul consumului, cea mai mare pondere o are de departe ciocolata cu lapte (cu 87,3%), urmata la mare distanta de ciocolata alba (7,8%), cea neagra (3,8%) si cea mixta (1,1%).
Primii cinci jucatori, in functie de cota de piata, sunt: Kraft Foods, Kandia-Excelent, Supreme Group, Nestle si Master Foods.
"In functie de categoriile de produse incluse in calcul, piata este evaluata undeva intre 130 si 160 milioane de euro", a declarat Cristian Stancu, marketing manager in cadrul Supreme Group, producatorul ciocolatei Primola. Firma activeaza pe segmentele de tablete, batoane si praline, dar detine si biscuitii Ulpio.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.