Ieri, premierul Tariceanu a afirmat ca taxele giugiuvene trebuie desfiintate, in contextul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana. Culmea, subalternul sau pe linie de partid, primarul liberal, refuza ideea anularii si o tine in de-a proasta cu suspen

Ieri, premierul Tariceanu a afirmat ca taxele giugiuvene trebuie desfiintate, in contextul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana. Culmea, subalternul sau pe linie de partid, primarul liberal, refuza ideea anularii si o tine in de-a proasta cu suspendarea temporara! La Primaria din Giurgiu, ieri dimineata, a avut loc o sedinta ultrasecreta, unde s-a discutat/negociat asupra taxelor solicitate la trecerea prin vama Giurgiu. Pe langa faptul ca presa nu a avut acces la discutii, doi reprezentanti ai transportatorilor, care au intarziat la sedinta, nu au mai fost primiti inauntru. Discutiile s-au terminat pe la ora pranzului, in coada de peste. La negocieri au participat reprezentanti ai Primariei Giurgiu, ai Asociatiei Nationale a Carausilor si ai Prefecturii.

Transportatorii vor reclama abuzul la Bruxelles
Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania, nu a fost primit in sala Primariei Giurgiu. Radu Dinescu a afirmat ca motivul neacceptarii lui la discutii ar fi fost faptul ca a intarziat. "Am fost oprit inca de la usa de cei din serviciul de paza al primariei. Am luat legatura prin telefon cu colegii mei din sala de negocieri si mi s-a transmis ca, din ordinul primarului, nu mi s-a permis sa intru in sala. Am intarziat pentru ca mai aveam de depus acte, dar oricum nu ne vom opri aici cu sustinerea anularii taxelor ecologice si de tranzit la punctul de trecerea a frontierei Giurgiu-Ruse. Daca nu vom avea succes la autoritatile locale, ne vom adresa la Bruxelles", a conchis Dinescu.

Prefectul ii canta in struna primarului
La finalul asa-ziselor negocieri, primarul Lucian Iliescu a declarat ca taxele economice si de tranzit raman suspendate temporar in Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiu-Ruse, pana cand primarul Lucian Iliescu va propune anularea lor, iar Consiliul local va aproba, adica acelasi mecanism prin care au impuse cu de-a sila. Culmea, el a sustinut din nou ca taxele nu intra in contradictie cu legislatia europeana. Si prefectul judetului Giurgiu, Norut Stanisteanu, a spus ca cele doua taxe sunt perfect legale si nu se pune problema ilegalitatii acestora, ci a oportunitatii lor in contextul aderarii tarii noastre la Uniunea Europeana, precum si problema cuantumului taxelor respective.

Minciuna are picioare scurte
Autoritatile locale au incercat sa se justifice, cum ca banii colectati prin aceaste taxe ar urma sa fie folositi pentru intretinerea infrastructurii din vama Giurgiu. Este o minciuna! Conform legii, banii incasati de primarii pleaca integral la bugetul de stat, de unde se reintorc partial, in functie de necesarul local. De regula, banii care revin sunt insuficienti! Mentionam ca taxa de ecologizare este unica in Europa si variaza intre 45 si 250 de lei, in functie de autovehicul!

Legislatia romaneasca nu a fost adaptata la UE
"Porumbelul" a fost scos pe gura de Mircea Toader, secretar de stat in Ministerul Administratiei si Internelor, care a declarat ca taxele antieuropene practicate la Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiu - tranzit si ecologica - vor disparea definitiv. Secretarul de stat a spus ca taxele speciale raman numai suspendate, pana cand Guvernul va elabora un nou cadru legal, astfel incat costurile pentru modernizarea si intretinerea infrastructurii rutiere sa fie suportate, unde este nevoie, din bugetul de stat. Problema este ceva mai complicata, decat pare la prima vedere. O data cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, a afirmat Toader, trebuie modificata legislatia in vigoare. Adica este necesara anularea hotararii de guvern care a permis autoritatilor locale sa-si faca de cap. Abia dupa aceea, primarul urmeaza sa propuna Consiliului local anularea taxelor si votarea in plen. Iata, stimati cititori, cum le place unora sa se scarpine cu mana dreapta, la urechea stanga! In primul rand, ne intrebam de ce Guvernul nu a abrogat din timp toata legislatia interna, care vine in contradictie cu cea europeana?! De asemenea, daca o lege este caduca, de ce primarul Iliescu nu a avut initiativa de eliminare din timp a unor taxe ilegale?! Raspunsul este foarte simplu: exista inca prea multi oameni cu functii de raspundere, care nu se simt bine pana nu fac tara de rasul lumii! Adevarul este ca nu s-ar fi miscat nimic in rigida Romanie, daca nu ar fi aparut protestele camionagiilor!

Taxele, la latitudinea autoritatilor locale
Autoritatile locale pot percepe, conform Codului Fiscal, taxe speciale pentru serviciile publice stabilite prin regulamentele proprii. Competentele consiliilor locale si judetene in domeniul fiscal sunt sporite de reglementarea din legea finantelor publice locale, care le permite sa evalueze necesitatea impunerii unor taxe prin propriile regulamente.De asemenea, prin legea fiscala autoritatile locale au voie sa majoreze impozitele cu cel mult 20% pe an.

Si bulgarii impun taxe la granita
La punctul Vama Veche, in partea bulgara, nu se poate intra in Bulgaria fara achitarea taxei de drum, insotita de vigneta aferenta, din cauza unei bariere instalate de autoritatile din tara vecina. Un panou mare informeaza ca taxa pentru autoturisme este de patru euro, insa functionarul percepe cinci euro, iar singura explicatie data este: "Taxa cinci euro!". Spaga pe fata!


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.