Rick Wagoner, directorul general executiv al gigantului auto american General Motors, nu este dispus sa renunte la titlul de cel mai mare producator auto detinut de compania sa, in favoarea japonezilor de la Toyota Motor, chiar daca niponii "infuleca

Rick Wagoner, directorul general executiv al gigantului auto american General Motors, nu este dispus sa renunte la titlul de cel mai mare producator auto detinut de compania sa, in favoarea japonezilor de la Toyota Motor, chiar daca niponii "infuleca" o cota de piata din ce in ce mai mare. In 2006, vanzarile producatorului auto american au scazut pana la pragul de 9,10 milioane de unitati, la nivel mondial, comparativ cu cele 9,17 milioane de masini vandute in 2005, a declarat joi Wagoner, citat de Bloomberg. Toyota anunta anterior ca, anul trecut, vanzarile sale au crescut cu opt procente, la 8,8 milioane de vehicule. Niponii estimeaza ca vor vinde circa 9,34 de milioane de masini in 2007. "Vom lupta pentru a ne pastra pozitia, si daca o vom pierde intr-o buna zi, vom lupta pentru a ne-o recapata", a afirmat Wagoner. Wagoner, in varsta de 53 de ani, se bazeaza pe majorarea productiei si pe cresterea vanzarilor din exteriorul Statelor
Unite ale Americii, pentru a putea face fata costurilor de restructurare si micsorarii cererii de masini de pe piata americana. Pentru a doua oara, General Motors a reusit sa vanda mai multe unitati in afara Statelor Unite. Cifrele arata ca, in 2006, 55% dintre vanzarile companiei americane au fost in exteriorul pietei americane, iar in 2005, 51%. Anul trecut, vanzarile GM au accelerat in America Latina, Orientul Mijlociu si regiunile Asia-Pacific, dar nu au putut compensa declinul de 8,4% din Statele Unite, a afirmat Wagoner. In ultimele 7 trimestre, GM a inregistrat pierderi in valoare totala de peste 13 miliarde de dolari. Rick Wagoner a incercat sa reduca forta de munca, productia si alte costuri in America de Nord in incercarea de a redresa profitabilitatea companiei.

Capacitate de productie suficienta pentru a rezista Toyota

CEO-ul companiei americane a precizat ca GM dispune de o capacitate de productie suficienta pentru a construi mai multe masini si camioane decat rivalii de la Toyota, in 2007. Astfel, abilitatea GM de a rezista pe primul loc in clasamentul producatorilor de vehicule de pe mapamond depinde de cererea consumatorilor. Rick Wagoner a spus ca, in mare parte, vanzarile GM au scazut cu 80.000 de unitati anul trecut din cauza planului companiei americane de a reduce vanzarile de masini catre companiile de inchirieri din Statele Unite, cu 75.000 de vehicule. Vanzarile GM pe pietele din exteriorul Statelor Unite au crescut cu peste 1,3 milioane de unitati in ultimii cinci ani, a mentionat Wagoner. "Va trebui sa luptam pentru fiecare masina vanduta si va trebui sa realizam acest lucru de o maniera constructibila cu valoarea companiei, din perspectiva actionariatului", a spus Wagoner. Actiunile GM au crescut vineri cu 27 de centi, atingand valoarea de 29,91 de dolari pe titlu. In ultimul an, titlurile companiei americane s-au apreciat cu 46 de procente.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.