Metroul bucurestean indeplineste toate conditiile tehnice si de siguranta comparabile cu ale celor din UE, a declarat presedintele Uniunii Sindicatelor Libere din Metrou, presedinte al Conventiei Nationale a Transportatorilor, Ioan Radoi.
In p
Metroul bucurestean indeplineste toate conditiile tehnice si de siguranta comparabile cu ale celor din UE, a declarat presedintele Uniunii Sindicatelor Libere din Metrou, presedinte al Conventiei Nationale a Transportatorilor, Ioan Radoi.
In pofida acestui fapt, din punct de vedere tehnic, metroul bucurestean se confrunta cu doua probleme. Conform lui Radoi, trenurile noi, facute de firma Bombardier, au probleme deja cu boghiurile. Astfel ca la viteza de 80 km la ora acestea vibreaza, fapt ce poate duce chiar la fisurarea rotilor.
De asemenea, mai trebuie pus accent pe problemele instalatiilor si ale infrastructurii, subliniaza Radoi. O a doua problema o constituie trenurile vechi care au peste 27 de ani de activitate. Acestea au depasit termenele de revizie, iar la multe dintre ele firma Alstom, care a preluat mentenanta, a dublat termenele de garantie. Prelungirea termenelor de revizie sau dublarea acestora poate crea nesiguranta in circulatie si accidentele pot sa fie si mai grave. In prezent, parcul de retele de metrou este insa insuficient pentru numarul mare de calatori. In fiecare zi, numarul bucurestenilor care circula cu metroul este de cel putin 700.000, in cazul unor conditii meteo nefavorabile numarul acestora poate depasi cu usurinta un milion. "Se impune cu stringenta reluarea unui proiect mai vechi, intrerupt acum sase ani, de construire a tronsonului de metrou intre statia Eroilor - cartierul Drumul Taberei si Ghencea", sustine liderul sindical, citat de Rompres.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.