Asociatia Romana a Bancilor (ARB) a propus infiintarea unei institutii de arbitraj care sa medieze conflictele dintre banci si clienti, institutie care ar putea aparea in Romania spre sfarsitul anului viitor. In prezent, astfel de neintelegeri intre
Asociatia Romana a Bancilor (ARB) a propus infiintarea unei institutii de arbitraj care sa medieze conflictele dintre banci si clienti, institutie care ar putea aparea in Romania spre sfarsitul anului viitor. In prezent, astfel de neintelegeri intre client si banca sunt reclamate Oficiului pentru Protectia Consumatorului (OPC), de unde sunt trimise la Banca Nationala a Romaniei (BNR) si apoi la tribunal. Radu Ghetea, presedintele ARB, considera ca aceasta institutie va fi una independenta, finantata de comunitatea bancara.
Aici vor putea fi depuse toate categoriile de plangeri, de la mod de organizare si mod de tratare a clientului, pana, la recuperarea unor bani de la banca, in conditiile in care clientul considera ca nu a avut informatia cu privire la plata unor comisioane sau dobanzi. Potrivit datelor furnizate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, cele mai frecvente reclamatii ale clientilor bancilor comerciale privesc nerespectarea clauzelor contractuale, lipsa informatiilor privind comisioanele incluse in contract si faptul ca banca nu ofera clientului posibilitatea de a consulta in avans contractul pe care urmeaza sa-l semneze, contract care, de cele mai multe ori, este redactat cu caractere foarte mici, ceea ce-l face dificil de citit integral si cu atentie in momentul semnarii.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.