Imaginea este, indubitabil, elementul distinctiv in functie de care fiecare dintre noi isi defineste identitatea. Si nu e vorba aici doar de identitatea noastra ca indivizi, ci si de cea a produselor, a companiilor si diferitelor institutii, in defin

Imaginea este, indubitabil, elementul distinctiv in functie de care fiecare dintre noi isi defineste identitatea. Si nu e vorba aici doar de identitatea noastra ca indivizi, ci si de cea a produselor, a companiilor si diferitelor institutii, in definitiv, a tuturor "numelor" care ne inconjoara. In conditiile in care informatiile se afla intr-un flux continuu, se impune din ce in ce mai mult un efort sustinut de actualizare a imaginii, in fata pericolului mereu iminent ca aceasta sa devina desueta.
Este exact ceea ce incearca sa faca un nume cu o sonoritate oarecum neobisnuita pentru domeniul advertisingului - Muzeul Taranului Roman -, prin campania lansata la 20 noiembrie de Mercury Promotions, sub titlul "Muzeul Taranului Roman. Mereu actual. Din 1906". Desi nu este prima initiativa de acest gen din Romania (amintim aici campania realizata de Leo Burnett pentru Muzeul National de Istorie Naturala "Grigore Antipa", sub titlul "Nu se uita usor"), noul proiect Mercury Promotions este inovator prin faptul ca vizeaza nu neaparat o fidelizare a publicului-tinta, ci, mai mult, o restructurare radicala a acestui segment.

Muzeul Taranului Roman tinteste catre publicul tanar

"Imi doresc sa dau o sansa muzeului sa fie cunoscut si de alti oameni decat cei care ne vor fi, oricum, mereu aproape", declara Vintila Mihailescu, directorul Muzeului Taranului Roman, subliniind ca institutia pe care o conduce are nevoie, in mod esential, "de o campanie de comunicare care sa aduca tinerii la muzeu". Acest obiectiv vine ca raspuns la una dintre problemele cele mai acute intampinate de o astfel de entitate culturala, si anume "eclectismul comunicarii si ermetismul", acestea fiind specifice unei atmosfere elitiste, "ultraspecializate, ultraspiritualizate si intelectualizate", de care da impresia un nume ca Muzeul Taranului Roman.
In ceea ce priveste o eventuala "ruptura" intre preocuparile publicului tanar si valorile promovate de institutia pe care o conduce, Vintila Mihailescu ne-a declarat: "Publicul cu care vorbim noi acum este neconform, poate, cu imaginea unui muzeu de etnografie, dar nu cred ca este neconform cu practica obisnuita a MTR". Subliniind ca nu este de parere ca o asemenea discrepanta exista, acesta a adaugat: "In mod cert insa, acestea (traditiile, n. red.) nu sunt (si nici nu cred ca au fost vreodata) prima si cea mai importanta preocupare a tinerilor, deci este firesc sa incercam sa fim cat mai persuasivi cu putinta".

Traditie si modernitate, o combinatie "abrupta"

Campania Mercury Promotions include, conform comunicatului agentiei, un spot video, unul radio, precum si o campanie de presa (pentru publicatii ca 24FUN, Time Out, TABU) si una neconventionala, vizualurile putand fi folosite si pe suporturi conexe: carti postale, coperti, etichete de second placement sau semne de carte. Scopul acestui proiect, acela de a stabili o legatura intre publicul tanar si valorile culturale promovate de Muzeul Taranului Roman, va fi pus in aplicare prin crearea, cu mijloacele specifice diverselor suporturi media, a unor "abordari abrupte, dar amuzante si prietenoase", ce combina elemente de traditie (ca portul taranilor, activitatile specifice mediului rural) cu practici moderne (clubbing, comunicare pe Internet, prezentari de moda). In legatura cu aceasta combinatie neobisnuita de traditie si modernitate, Vintila Mihailescu ne-a aratat ca: "Desigur, in principiu exista totdeauna riscul de a sari peste cal. Cred insa ca este doar o problema de bun-simt" si ca, atata vreme cat "continuam sa ne jucam si sa o facem cu bun-simt - asa cum am facut-o pana acum - nu vad cum ar putea exista riscul sa ne pierdem identitatea". De asemenea, directorul MTR a subliniat ca: "Aceasta <> (de nou, n. red.) a venit in mod firesc, nu este o scremere de originalitate, de a fi vizibili si simpatici cu orice pret - sau de a ne intineri fortat si peste noapte. Va asigur ca o sa urmeze si alte <>, pentru simplul motiv ca vom continua (sper...) sa ne bucuram de ceea ce facem".


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.