Drumul lui Basescu - asa este numit DN 66A in Valea Jiului, soseaua care va lega localitatile Campu lui Neag si Herculane. Drumul a reintrat in atentia opiniei publice in urma cu cateva saptamani, cand activistii Greenpeace au cerut stoparea lucrar

Drumul lui Basescu - asa este numit DN 66A in Valea Jiului, soseaua care va lega localitatile Campu lui Neag si Herculane. Drumul a reintrat in atentia opiniei publice in urma cu cateva saptamani, cand activistii Greenpeace au cerut stoparea lucrarilor, spunand ca acest drum national va afecta ultima padure intacta din Europa, de la sud de Cercul Polar.

In schimb, autoritatile locale sustin aceasta investitie pentru dezvoltarea turismului in zona, ceea ce ar duce la crearea de noi locuri de munca. Valoarea totala a investitiei la acest drum este de aproximativ 40 de milioane de euro, iar specialistii spun ca lucrarile la DN 66A ar putea fi gata in anul 2010. Lungimea DN 66A este de aproximativ 110 kilometri.

POVESTEA. Inclus intre obiectivele de investitii ale Programului de restructurare si dezvoltare a activitatilor economico-sociale din Valea Jiului, DN 66A Campu lui Neag - Campu Mielului - Campuselu - Pasul Jiul-Cerna - Valea Cernii - Cerna Sat - Lacul Mare Mehedinti - Herculane se afla in plin proces de modernizare/reabilitare. Lucrarile sunt executate de Filiala Timisoara de Drumuri si Poduri din cadrul CCCF, pe baza proiectului intocmit de IPTANA Bucuresti, iar beneficiar al lucrarii este Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi, prin Sectia de Drumuri Nationale Deva. Soseaua se construieste pe terasamentul unui drum forestier vechi clasificat de Guvernul Romaniei, in 1999, la rangul de drum national. La acea data, Traian Basescu era ministru al Transporturilor si a sustinut acest proiect, care a primit avizul si finantarea din partea Bancii Mondiale, dar si din partea Guvernului Romaniei, din fondul pentru calamitati. Lucrarile la primul tronson al drumului (pe o portiune de aproape sase kilometri) au inceput in octombrie 1999 si au fost finalizate in august 2002. Dupa ce PSD a venit la guvernare, lucrarile la DN 66A au fost intrerupte si au fost reluate abia in primavara acestui an.

UN DRUM CONTESTAT. Recent, activistii Greenpeace au cerut stoparea lucrarilor la DN 66A, motivand ca finalizarea lucrarilor va avea un impact negativ asupra ultimei paduri intacte din Europa. Potrivit Greenpeace, constructorul drumului nu detine avizele de mediu necesare, chiar daca traverseaza ultimul peisaj forestier intact (PFI) din Europa, situat la sud de Cercul Polar. Gheorghe Branzan, seful Sectiei de Drumuri Nationale Deva, admite ca DN 66A intra prin Parcul National Retezat pe o lungime de aproximativ 4,5 kilometri, dar spune ca doar 2 kilometri sunt pe conturul acestuia: ""Constructorul si beneficiarul si-au luat toate masurile de siguranta pentru ca Parcul sa nu fie afectat. In incinta lui nu s-au folosit explozibili, nu s-au taiat copaci si
s-a avut grija ca flora si fauna sa nu aiba de suferit"". Pe de alta parte, directorul Parcului National Retezat, Zoran Acimov, recunoaste ca lucrarile de constructie a DN 66A nu sunt neaparat daunatoare.

SANTIER. Cartierul general este amplasat la poalele muntelui. Se inainteaza greu, lucrandu-se circa 60 de metri pe zi


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.