Intreprinderile mici si mijlocii impreuna cu utilizatorii rezidentiali au ramas in trimestrul trei principalele segmente ce cumparatori pe piata de calculatoare personale, sectorul guvernamental fiind responsabil cu mai putin de 3% din totalul achizi
Intreprinderile mici si mijlocii impreuna cu utilizatorii rezidentiali au ramas in trimestrul trei principalele segmente ce cumparatori pe piata de calculatoare personale, sectorul guvernamental fiind responsabil cu mai putin de 3% din totalul achizitiilor, potrivit celui mai recent studiu IDC.
"Se mentine aplatizarea pietei si chiar un anumit recul iar principala cauza ramane in continuare lipsa de proiecte guvernamentale, lipsa investitiilor pentru innoirea dotarilor in administratia publica si in alte sectoare guvernamentale", a declarat pentru NewsIn Valentin Negoita, presedintele Asociatiei Producatorilor si Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informatiilor si Comunicatiilor (APDETIC).
Potrivit celui mai recent studiu International Data Corporation (IDC) privind vanzarile de calculatoare personale in Romania, in trimestru trei sectorului guvernamental ii revin 2,9% din totalul unitatilor vandute, si 2,7% din valoarea totale a calculatoarelor vandute in perioada iulie - septembrie.
Cele mai importante segmente de cumparatori raman utilizatorii casnici care au un procent de 47,2% ca volum si 34.4% ca valoare si intreprinderile mici si mijlocii care au achizitionat 40.7% din numarul total de calculatoare comercializate in trimestrul trei, avand un procent de 50,3% din valoarea totala.
"Utilizatorul rezidential constientizeaza nevoia de tehnologie, la fel cum si afacerile mici constientizeaza avantajul competitional oferit de echipamentele performante. Sectorul guvernamental in schimb nu realizeaza importanta dotarilor cu tehnica de calcul", a completat Negoita.
"IMM-urile cumpara mai mult brand-uri, orientadu-se mai ales catre marcile de renume, care sunt mai scumpe, de asemenea companiile achizitioneaza servere, iar un server costa in medie cat cinci calculatoare personale", a comentat pentru NewsIn Calin Mirea, analist IDC Romania.
Potrivit studiului IDC, piata vanzarilor de calculatoare de orice tip a scazut in trimestrul trei cu 20,2% fata de perioada similara a anului trecut, observandu-se insa cresteri fata de semestrul doi al acestui an. Astfel vanzarile de laptop-uri au crescut cu 38,9% fata de trimestrul 2 al anului in curs, in timp ce desktop-urile si serverele au inregistrat cresteri in vanzari de 12% si, respectiv, 11,4%.
"Cresterea vanzarilor de laptop-uri in detrimentul vanzarilor de desktop-uri reprezinta o aliniere la tendinta mondiala a pietei care se orienteaza din ce in ce mai mult catre echipamentele portabile", a mai spus Negoita.
Din punct de vedere al numarului de unitati vandute Flamingo International detine o cota de 11,6% din piata, fiind urmat de KTech (11%), Hewlett Packard (9,7%) si, pe locul 4, Complet Electroserv, producatorul de calculatoare al grupului Altex (9,7%).
Ca valoare a calculatoarelor comercializate pe primul lo se afla Hewlett-Packard cu 14,9% urmata de Dell cu 11,9%, si Flamingo Computers cu 8,4%.
in trimestrul doi din 2006,din punct de vedere al valorii, producatorii cu cea mai mare cota de piata au fost Dell cu 11,5%, Fujitsu Siemens cu 10,8% si Hewlett-Packard cu 10,8%, pe locurile urmatoare aflandu-se Flamingo Computers cu 9,8% si K-Tech cu 6,9%, conform datelor IDC.
Ca numar de unitati vandute in trimestrul doi, liderii pietei erau Flamingo Computers care ocupa primul loc cu o cota de 12%, iar pe locurile urmatoare se aflau Complet Electro Serv (companie ce face parte din grupul Altex si isi comercializeaza calculatoarele sub marca Davio) cu 11,0% si K-Tech cu 9,9%.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.