Pe de alta parte, pe seama avansului consumului si implicit al creditarii, asigurarile de credit au crescut pana la 8%. O alta problema, pentru ca, potrivit oficialilor CSA, si aici daunalitatea este in crestere. "Desi cifrele nu sunt de natura sa ne ingrijoreze la acest moment, am remarcat o crestere puternica a daunalitatii la asigurarile de credite. Daca ma refer doar la indemnizatiile platite de societati in primele trei trimestre ale anului curent, acestea reprezinta deja mai mult de 140 la suta din totalul inregistrat in 2005, in timp ce in cazul primelor subscrise acest raport este de doar 110 la suta. Vom monitoriza foarte atent activitatea societatilor de asigurare pe aceasta linie de business, pentru a ne asigura ca expunerile pe care si le asuma sunt sustinute de capital sau de prime de asigurare suficiente", spune Angela Toncescu, presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor. Mai clar, sumele platite de asiguratori in primele trei trimestre ale lui 2006 depasesc deja valoarea platita pe ansamblul anului trecut. Pentru exemplificare citez, iar dintr-un comunicat al Comisiei de supraveghere. " In perioada analizata(nr: primele trei trimestre), ca urmare a producerii riscurilor asigurate conform contractelor incheiate, societatile de asigurare au platit indemnizatii in suma totala de 1,82 miliarde lei, din care 1,72 miliarde lei aferente asigurarilor generale si 99,57 milioane lei, aferente asigurarilor de viata. Raportat la totalul indemnizatiilor platite in 2005, volumul inregistrat in primele trei trimestre ale anului curent reprezinta 104 la suta. Aditional, pentru contractele de asigurari de viata care includ clauze privind posibilitatea de rascumparare, societatile de asigurare au platit sume de rascumparare in valoare totala de 114,05 milioane lei, spune comunicatul. In ultimii ani, raportat la cresterea daunalitatii si al valorii daunelor, mare parte dintre companiile de asigurari care activeaza pe piata locala au avut o atitudine ce poate fi catalogata usor ca anormala.
In loc sa majoreze pretul politelor, pentru a acoperi pierderile in crestere, firmele la care fac referire prefera sa duca, an de an campanii promotionale care urmaresc castigarea de cota de piata ignorand nu doar profitul, dar si riscurile. Pana acum, pe piata din Romania, o singura companie a inteles riscurile la care se expun in conditiile in care tot mai multi romani isi lovesc masina. Aceasta companie a promovat si un produs unic de asigurare, in cazul caruia, la calculul pretului unei polite, se iau in considerare si caracteristicile soferului, nu numai ale masinii. "Paradoxal", tot aceasta companie aduna jumatate din profitul pietei de asigurari generale. Restul prefera sa joace la risc.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
YAYA Baby Food - cum creezi o afacere din mâncare sănătoasă pentru bebeluși
Sursa: start-up.ro
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Ce aduce scăderea IRCC?
Sursa: futurebanking.ro
-
Horoscop pentru suflet: Mantra zodiei tale pentru săptămâna 1-7 aprilie
Sursa: kudika.ro
-
Analiză: Companiile care au fugit din Rusia de la începutul războiului din...
Sursa: wall-street.ro