Acesta este, pe scurt, tabloul pe care incearca (si reuseste) sa-l scaneze Jack Trout, in cartea sa "Diferentiaza-te sau mori", aparuta recent la editura Brandbuilders. Lucrarea demitizeaza rolul creativitatii, al advertising-ului "poetic" sau "amuzant", pornind de la premisa ca o comunicare despre produsul tau este si eficienta daca transmite informatie corecta si concreta. Altfel spus, informatii, nu reclame emotionale. Iar cheia unei reclame fericite este concentrarea pe un singur atribut, respectiv beneficiu unic, care reprezinta tocmai elementul de diferentiere fata de concurenta. Ganditi-va la producatorii de unelte de pescuit, care isi etaleaza unditele, bobinele, momelile, hainele, barcile... in cei 200.000 de metri patrati ai celebrului magazin de profil Bass Pro'S din Springfiled, Missourri. Prezenta si supravietuirea fiecaruia pe raft e semn ca a gasit cel putin un element care sa il diferentieze in uluitoarea gama de oferte pentru pescari.
Trout analizeaza initiativele de diferentiere care au avut succes - ale unor giganti precum Dell Computer, Southwest Airlines si Wal-Mart, pana la povesti de succes mai mici, precum cele ale companiei Streit's Matzo sau ale micutului Trinity College din Connecticut - pentru a afla de ce unii marketeri reusesc sa se diferentieze, in timp ce altii se lupta fara spor sa faca acest lucru. In orice caz, lucrarea "Diferentiaza-te sau mori" este o explorare profunda a celor mai bune strategii de diferentiere in acest moment, fiind mai mult decat o simpla colectie de povesti de succes in marketing. Insusi Philip Kotler, incontestabilul guru al marketing-ului, recunoaste ca "Trout demonstreaza cu maiestrie ca diferentierea reprezinta punctul de cotitura intr-un marketing de succes".
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Ce relație au, de fapt, Andreea Esca și Andreea Berecleanu? Mulți cred că...
Sursa: kudika.ro
-
Eurowind Energy ia credit de la BCR și Erste Group pentru un parc eolian
Sursa: futurebanking.ro
-
Ciolacu, reacție la „furtuna” din coaliție: Dansul în doi s-a terminat
Sursa: wall-street.ro