Primarul Cristian Poteras a avut, ieri, o prima intalnire cu cetatenii din zona Militari a Capitalei, pentru a-i consulta in privinta amenajarii unor cai moderne de acces spre autostrada Bucuresti-Pitesti. Viitoarele investitii presupun si unele m
Primarul Cristian Poteras a avut, ieri, o prima intalnire cu cetatenii din zona Militari a Capitalei, pentru a-i consulta in privinta amenajarii unor cai moderne de acces spre autostrada Bucuresti-Pitesti. Viitoarele investitii presupun si unele masuri radicale, precum exproprierea unor locuitori din zona adiacenta. Soseaua va pleca din Splaiul Independentei, prin intermediul unei pasarele care va traversa Soseaua Virtutii, va continua pe langa Lacul Morii, magazinul Metro, pana la autostrada Bucuresti-Pitesti. Lucrarile au drept scop nu numai modernizarea cailor de acces, ci si aerisirea traficului in zone cu blocaje rutiere frecvente. Dezbaterea a avut loc in Sala de Consiliu a Primariei, iar edilul a prezentat, cu aceasta ocazie, Planul Urbanistic de Dezvoltare a Sectorului 6 pe anul 2007 si viitorul apropiat.
Astazi ati avut o intalnire cu cetatenii care urmeaza sa fie expropriati. Cum a decurs intrevederea?
As pune ca intalnirea este o reusita, pentru ca au venit foarte multi cetateni care locuiesc in zona aceea, chiar daca unii se arata nemultumiti de faptul ca, poate, n-avem toate datele care i-ar putea interesa. In orice caz, noi asteptam, la randu-ne, mai multe date de la Primaria Capitalei, cea care a incheiat acest proiect de dezvoltare a infrastructurii Bucurestiului - nu numai a Sectorului 6. Bineinteles ca finalitatea acestuia va face ca traficul rutier in oras sa fie mult mai bun, mult mai fluent. Pana atunci, noi intampinam niste probleme, fiindca exproprierile nu sunt niste masuri chiar fericite; oamenii nu sunt fericiti sa auda ca vor fi mutati din locul si din casa in care au locuit, poate, o viata intreaga. Aceasta ne face pe noi sa avem mai multe contacte cu ei si sa le explicam ca, pentru tot ceea ce inseamna lucrari de utilitate publica, vom recurge si la asemenea masuri. Vrem-nu vrem, trebuie sa le acceptam. Totusi, eu insist ca aceste exproprieri sa fie facute in numar cat mai mic, daca solutia proiectului poate permite acest lucru. Acolo unde, totusi, va aparea necesitatea exproprierii, oamenii trebuie sa fie despagubiti la justa valoare.
Cate familii sunt in pericol de a fi expropriate?
Va spun sincer ca, acum, la 7 noiembrie, inca nu stiu exact. Tocmai de aceea ne-am intalnit cu cetatenii din acea zona, pentru a constitui un comitet, o echipa care sa participe la toate intalnirile de lucru ale directiilor si serviciilor din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, care lucreaza efectiv la aceste proiecte si le urmaresc. Este foarte important ca oamenii din acea zona sa-si spuna cuvantul. Totodata, ei pot sa aduca lamuriri si, cateodata, chiar sa schimbe proiectul, acolo unde se poate.
Precizati in ce consta investitia si in ce zona va fi realizata.
In primul rand, trebuie sa spunem despre Pasajul Basarab, acolo unde urmeaza sa fie expropropriate 80 de case - pe Sos. Orhideelor, Grozavesti, Calea Plevnei si alte strazi mai mici. Apoi este zona Militari catre Rosu, unde nu stiu exact numarul caselor care vor fi daramate pentru a se realiza acest proiect de drum expres care face legatura cu autostrada Bucuresti-Pitesti.
Este prima consultare de acest fel cu cetatenii?
Da, este prima, si vor fi mult mai multe. Asta le-am promis si astazi cetatenilor, iar eu cred ca am avut un prim contact foarte fericit, pentru ca s-au prezentat in numar foarte mare. Am reusit sa constituim doua comitete: unul care va participa la lucrarile Primariei Municipiului Bucuresti, si inca una, care va face legatura intre PMB, noi, si alti cetateni. Este foarte important sa comunicam.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.