Pentru a ascunde consumul de bauturi alcoolice dinaintea producerii accidentului, unii dintre soferii ce sunt implicati in evenimente rutiere consuma din nou alcool, sperand ca astfel vor scapa de raspunderea penala. Noile prevederi elimina posibil
Pentru a ascunde consumul de bauturi alcoolice dinaintea producerii accidentului, unii dintre soferii ce sunt implicati in evenimente rutiere consuma din nou alcool, sperand ca astfel vor scapa de raspunderea penala. Noile prevederi elimina posibilitatea consumului de alcool dupa producerea unui accident, astfel incat soferul nu mai poate sustine ca de fapt nu era baut la volan si ca a baut imediat dupa. Astfel, conducatorilor auto implicati intr-un accident de circulatie le este interzis consumul de alcool sau de substante ori produse stupefiante sau medicamente cu efecte similare acestora dupa producerea evenimentului si pana la testarea concentratiei alcoolului in aerul expirat sau recoltarea probelor biologice. In situatia in care nu sunt respectate aceste dispozitii, se considera ca rezultatele testului sau ale analizei probelor biologice recoltate reflecta starea soferului in momentul producerii accidentului. De fapt, la baza elaborarii acestei prevederi au stat numeroasele asemenea cazuri care au aparut in perioada aplicarii Decretului 328. Prin aceasta noua prevedere, subiectii unor asemenea situatii nu se vor mai putea sustrage raspunderii penale pentru faptele lor.
Amenda
Introducerea acestei notiuni a avut la baza eliminarea necesitatii de a emite anual un act normativ pentru modificarea si completarea actualului cadru ce reglementeaza circulatia pe drumurile publice, in functie de modificarea salariului minim brut pe economie. Astfel, s-a ales ca un punct amenda sa reprezinte 10% din salariul minim brut pe economie, iar punctele amenda au fost impartite pe clase, primele patru fiind aplicate persoanelor fizice, iar ultima exclusiv persoanelor juridice. De mentionat este faptul ca sistemul este unic cel putin la nivel continental.
Importanta legii
Recomandarea Uniunii Europene de reducere pana in 2010 a numarului de morti in ceea ce priveste accidentele rutiere cu 50%, poate fi adusa la indeplinire de statele UE si de Romania prin adoptarea unei legislatii corespunzatoare, pusa in aplicare de o forta de politie motivata si o infastructura corespunzatore. De aceea, consider ca intrarea in vigoare a noii legi va fi un moment de referinta pentru atingerea scopului propus de Uniunea Europeana.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.