Curtea de Apel Constanta a admis, ieri, plangerea formulata de armatorul navei Iman T, cu care se banuieste ca a fugit din tara Omar Hayssam, care a cerut ridicarea sechestrului asigurator instituit. Decizia nu este definitiva, ea putand fi atacata d
Curtea de Apel Constanta a admis, ieri, plangerea formulata de armatorul navei Iman T, cu care se banuieste ca a fugit din tara Omar Hayssam, care a cerut ridicarea sechestrului asigurator instituit. Decizia nu este definitiva, ea putand fi atacata de Parchet cu recurs. In fata judecatorilor, avocatul sirianului Moustafa Tartoussi, armatorul navei Iman T, a sustinut ca masura privind instituirea sechestrului asigurator este nelegala. Aparatorul sirianului, Ionel Hasotti, fratele senatorului liberal Puiu Hasotti, a explicat, precizand ca nava nu ii apartine lui Tartoussi, ci firmei Mediteranean Line Incorporated, societate inregistrata in Dellaware, SUA. Ionel Hasotti a solicitat instantei sa constate faptul ca la data luarii masurii nu exista nici o lege in acest sens si ca nu au fost respectate prevederile legale de la acea vreme. "Legea care permitea luarea masurilor asiguratorii nu era in vigoare. A aparut in Monitorul Oficial a doua zi de la luarea acestei masuri, pe 7 august, si a intrat in vigoare pe 7 septembrie. Pe 6 august, legea nu permitea sechestrarea navei decat pentru asigurarea laturii civile. Trebuie sa vedem daca in lipsa unei constituiri de parte civila, procurorul putea sa ia masura sechestrului, ca o masura de siguranta", a precizat avocatul lui Moustafa Tartoussi.
Nulitate absoluta
Hasotti a mai precizat ca ordonanta in baza careia Politia de Frontiera a arestat, in Dana 9 a Portului Constanta, nava Iman T, este lovita de nulitate absoluta, la fel ca si procesul de aplicarea a sechestrului. Avocatul sirianul a sustinut, de asemenea, ca procurorul nu putea sa ia masura decat pentru garantarea unei pagube, insa, in prezent, nu se cunoaste valoarea acesteia. "Procurorul refuza sa puna mana sa citeasca, sa vada ce se intampla cand se pune sechestru pe o nava. Nu s-a gandit la salariile echipajului, la combustibil, la siguranta navei. De altfel, nu a tinut cont de consecintele sechestrului, iar in prezent curg plangeri de daune", a spus Ionel Hasotti. "Cheltuielile pentru intretinerea echipajului sunt suportate de catre societatea Mediteranean Line, iar procurorul Nastasiu nu stie acest lucru, nici faptul ca marfa aflata pe nava trebuia sa ajunga la destinatie acum trei luni, iar compania suporta plata unor despagubiri pentru acest lucru", a adaugat avocatul.
Filat de SRI
La randul sau, Moustafa Tartoussi a declarat, la iesirea din sala de judecata, ca, in timpul sedintei, ar fi observat pe cineva de la SRI care a lasat o hartie pe masa si a plecat. "Era hartie de-a noastra, legata de nava. L-am recunoscut ca fiind de la SRI. Trei masini ma urmaresc de la inceputul procesului, de ce nu l-au urmarit pe Hayssam. Aici nu mai exista lege. E legea Securitatii care exista. In timp ce procurorul Ciprian Nastasiu sta la caldura, oamenii mei stau pe nava si nu au ce sa manance", a precizat Tartoussi.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.