Piata autohtona a devenit, in ultimii ani, mult mai atractiva pentru afacerile in franciza care sunt contractate direct de la companiile romanesti. Motivul? Francizele noastre sunt cu mult mai ieftine decat cele ale companilor internationale de profi
Piata autohtona a devenit, in ultimii ani, mult mai atractiva pentru afacerile in franciza care sunt contractate direct de la companiile romanesti. Motivul? Francizele noastre sunt cu mult mai ieftine decat cele ale companilor internationale de profil.
Unul dintre motivele pentru care francizorii straini, chiar cu renume international, s-au lovit de zidul neatractivitatii in Romania, este acela al inflexibilitatii politicii de implementare a proiectelor de afaceri. Cu alte cuvinte, companiile internationale care vor sa intre pe piata romaneasca nu si-au adaptat modulele de francizare in functie de realitatea din economia autohtona. Potrivit unui studiu efectuat de firma de consultanta specializata in francize Francise&Business Brokerage, in Romania, neatractivitatea francizelor oferite de companiile internationale este cauzata, in primul rand, de practicarea preturilor inca ridicate ale pachetelor de business.
"Piata romaneasca de francize dovedeste faptul ca este putin atipica fata de alte tari. Atata vreme cat francizele oferite de companiile internationale vor veni in Romania avand taxe de intrare in business de peste 10 mii de euro, investitorii de la noi nu se vor inghesui sa contracteze aceste pachete de franciza", a declarat pentru Adevarul, Eugen Drida, franchise consultant al Francise&Business Brokerage. Potrivit analistului de francize, atat costurile initiale de achizitie, cat si cele aferente distributiei, sunt elemente pe care viitorul francizat din Romania le va dori la un nivel cat mai acceptabil. Investitia pentru o afacere in franciza autohtona este de maximum 20.000 de euro, indiferent de profilul ales, in timp ce, pentru francizele internationale, pe langa costurile de achizitionare a pachetului, investitorul trebuie sa mai plateasca de obicei si taxe lunare de peste cinci mii euro, ca procent din vanzari, potrivit studiului Francise&Business Brokerage.
Eugen Drida arata ca cel mai recent exemplu de neadaptare a politicii de implementare a pachetelor de francizare pe piata noastra este cel al Curves, una dintre cele mai cunoscute companii de fitness din Statele Unite ale Americii.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.