Compania Mobexpert a investit in primele noua luni ale anului circa 25 milioane euro, pentru extinderea retelei de magazine, in Romania si in Bulgaria, iar in perioada urmatoare intentioneaza sa deschida alte cinci hipermagazine in orase mari din zon
Compania Mobexpert a investit in primele noua luni ale anului circa 25 milioane euro, pentru extinderea retelei de magazine, in Romania si in Bulgaria, iar in perioada urmatoare intentioneaza sa deschida alte cinci hipermagazine in orase mari din zona balcanica. "Sumele au fost destinate, in principal, finalizarii investitiei in Galeria Mobexpert, achizitionarii terenului si demararii constructiei hipermagazinului de la Sofia si achizitionarii unui teren pentru un nou hipermagazin Mobexpert la Ploiesti. Acesta din urma va fi cel de-al doilea hipermagazin din afara Bucurestiului, dupa cel din Brasov, deschis in 2005", a informat ieri compania.
Reteaua nationala Mobexpert are 32 de magazine, dintre care cinci hipermagazine, patru in Bucuresti si unul in Brasov, si 27 de magazine in provincie, urmand ca anul acesta sa inceapa constructia primului hipermagazin de mobilier din afara Romaniei, la Sofia. Cu exceptia pietei interne, Mobexpert Office este prezent la Sofia si la Belgrad, iar, prin exporturi, in Franta, Germania sau Olanda. Producatorul urmareste si alte investitii, pentru dezvoltarea retelei Mobexpert la nivel regional, prin deschiderea a cel putin inca cinci hipermagazine in zona balcanica.
Grupul Mobexpert a incheiat trimestrul trei al anului cu o crestere de 5% a vanzarilor pe piata regionala, pe segmentul de retail de mobilier de casa si birou.
Potrivit oficialilor companiei, pana la sfarsitul acestui an, vanzarile pe acest segment vor inregistra o crestere de 10% comparativ cu 2005, la baza acestor previziuni aflandu-se deschiderea, in luna septembrie, a unui hipermagazin Mobexpert in cadrul Galeriei Mobexpert Baneasa.
Segmentul cel mai dinamic in primele trei trimestre din 2006 a fost retailul de mobilier de birou, cu o crestere de aproximativ 10%. "Rezultatele in primele noua luni ne fac optimisti in privinta atingerii cifrei de afaceri estimate pentru sfarsitul anului 2006.
Principalele parghii de evolutie din piata interna au constat in intensificarea sensibila a constructiilor de birouri pe segmentul inalt si a constructiilor de locuinte destinate segmentului mediu si mediu-inalt. Rezultatul a fost o crestere direct proportionala a cererii de mobilier pentru aceste segmente, al carei impact a fost reflectat in cresterea vanzarilor", a declarat Dan Viorel Sucu, presedintele Mobexpert.
Activitatea de export a inregistrat o stagnare la sfarsitul trimestrului trei, dar reprezentantii companiei apreciaza ca in luna decembrie va avea loc o echilibrare a profitului. "Dupa scaderea vanzarilor pe acest segment in 2005, eforturile sunt indreptate acum spre readucerea la parametri stabili a acestei piete.
De asemenea, avem in vedere reducerea progresiva a cotei pe care o au exporturile in cifra de afaceri", sustin oficialii companiei. La nivelul de grup, Mobexpert estimeaza o cifra de afaceri de 160 milioane de euro pentru anul 2006, reprezentand o crestere cu 7-8% comparativ cu anul trecut.
Grupul Mobexpert este unul dintre cei mai importanti producatori de mobilier din Romania si detine doua marci, respectiv Mobexpert - hipermagazine si magazine de mobilier de casa si decoratiuni, si Mobexpert Office - mobilier pentru birou si colectivitati.
Potrivit estimarilor grupului, Mobexpert are o cota de piata de 18%, in timp ce Mobexpert Office are o cota de piata de 30%, evaluate in Bucuresti si in orasele mari.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.