Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a dispus incetarea platilor catre consortiul de firme care repara autostrada Bucuresti-Pitesti, din cauza calitatii slabe a lucrarilor, pana la rezolvarea problemelor, a declarat Radu Berceanu,

Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a dispus incetarea platilor catre consortiul de firme care repara autostrada Bucuresti-Pitesti, din cauza calitatii slabe a lucrarilor, pana la rezolvarea problemelor, a declarat Radu Berceanu, ministrul Transporturilor.
"Nu sunt multumit de lucrarile la autostrada Bucuresti-Pitesti (pe sensul Pitesti-Bucuresti, care a fost redeschis circulatiei), pentru ca am sesizat cel putin trei zone in care planeitatea nu este in regula", a precizat Berceanu, citat de Mediafax.
Firma de constructii care a castigat licitatia pentru repararea autostrazii va remedia problemele de planeitate la tronsonul finalizat recent, a afirmat Berceanu.
"Deocamdata, nu au cum sa intervina pana termina pe sensul Bucuresti-Pitesti. Se va interveni in zona, dupa ce mutam traficul pe partea cealalta", a spus Berceanu.
Lucrarile de reparatii a 23 de kilometri ai autostrazii Bucuresti-Pitesti sunt efectuate de un consortiu de firme, format din companiile Euroconstruct, PA&Co International si Serch Corporation. Finalizarea lucrarilor de reparatii este programata pentru finele lunii noiembrie.

Autostrada Bucuresti-Brasov ar putea costa mai mult

Suma platita consortiului care va realiza un tronson de 36 de kilometri din autostrada Bucuresti- Brasov ar putea depasi valoarea prevazuta in contract, intrucat costurile finale ale unor astfel de lucrari depind "de foarte multe elemente necontrolabile", a declarat directorul general al Companiei de Drumuri, Liviu Damboiu, pentru Mediafax.
"De exemplu, in ultimii doi ani, panza freatica pe unele portiuni de pe traseul autostrazii Bucuresti-Brasov a crescut fata acum patru ani, cand a fost realizat proiectul. De asemenea, pretul tonei de bitum a sarit de la 200 de euro, in urma cu doi ani, la 340 de euro in prezent", a precizat Damboiu. Autostrada va avea o lungime totala de 174 de kilometri si va traversa judetele Ilfov, Prahova si Brasov, necesitand o investitie de aproximativ 1,6 miliarde euro.

Exproprieri pe 950 de hectare

Constructia autostrazii Bucuresti-Brasov va necesita exproprieri de terenuri pe o suprafata totala de 950 de hectare, a declarat Vlad Chiotan, vicepresedintele firmei care a realizat proiectarea autostrazii, Search Corporation.
"Exproprierile vizeaza circa 2.500 de proprietari, iar procedura de achizitie a terenurilor ar trebui sa se finalizeze in maxim un an", a precizat Chiotan.

"Fondurile europene sunt insuficiente"

Fondurile europene pe care le va primi Romania pentru infrastructura pana in 2013 sunt insuficiente pentru a crea o retea de autostrazi performanta, care sa permita o dezvoltare economica sanatoasa, a declarat miercuri Radu Berceanu, ministrul Transporturilor.
"Romania va primi, in perioada 2007-2013, cinci miliarde de euro pentru infrastructura, la care s-ar putea adauga cel mult sase miliarde de euro de la bugetul de stat. Aceste fonduri nu vor face ca in 2013 sa avem o retea de drumuri si autostrazi care sa determine elanul economic scontat", a precizat Berceanu.
O alternativa viabila care sa permita construirea unui sistem rutier performant ar putea fi reprezentata de realizarea unor parteneriate public-privat, prin care sa se concesioneze unei singure firme proiectarea si constructia unor tronsoane de autostrazi, a spus Berceanu.
"Cred ca trebuie sa lansam repede ideea ca putem sa dam in concesiune anumite portiuni de autostrada unei singure firme, care sa asigure proiectarea, executia si administrarea acestor tronsoane care ii vor fi concesionate pe o perioada de circa 25 de ani", a afirmat ministrul.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.