"Daca investesti bani intr-un lucru bun, acesta va fi un succes", este una dintre devizele lui Gerhard Hillebrand, director de marketing pentru sectorul IMM, IBM Europa Centrala si de Est,Orientul Mijlociu si Africa, Austria si Elvetia. O deviza veri

"Daca investesti bani intr-un lucru bun, acesta va fi un succes", este una dintre devizele lui Gerhard Hillebrand, director de marketing pentru sectorul IMM, IBM Europa Centrala si de Est,Orientul Mijlociu si Africa, Austria si Elvetia. O deviza verificata si de solutiile "Built on IBM Express Advantage". Programul, lansat in aprilie 2005, a inregistrat un important succes avand ca rezultat peste 300 de solutii implementate in Europa si peste 500 in intreaga lume. "Built on IBM Express Advantage" inseamna furnizarea de solutii accesibile si usor de utilizat, care raspund nevoilor specifice IMM, caracterizate prin viteza de implementare, usurinta in utilizare, accesibilitatea si implementarea prin parteneri locali. Piata europeana a serviciilor IT pentru IMM are acum o valoare de 125 de miliarde de euro, cu o crestere estimata de 5 procente in 2006, ritmul de crestere fiind superior celui inregistrat de segmentul de piata al intreprinderilor. In timp ce IMM au aceleasi prioritati pentru cheltuielile IT ca si marile intreprinderi, IMM detin in medie 1/6 din buget. Iar bugetele mai mici si resursele limitate se traduc prin faptul ca pretul, usurinta implementarilor, scalabilitatea si disponibilitatea locala reprezinta factorii-cheie in decizia de cumparare a IMM, decizie care se concentreaza in special pe achizitia unor solutii personalizate (aproape 70 la suta).

Valoare garantata de criterii stricte

Programul "Built on IBM Express Advantage" a fost creat pentru a le permite clientilor sa beneficieze din plin de colaborarea dintre IBM si reteaua sa de parteneri de afaceri. Solutiile "Built on IBM Express Advantage" sunt dezvoltate si administrate de partenerii de afaceri IBM, care isi folosesc expertiza unica in piete, produse si tehnologii specifice pentru a adauga valoare si a crea oferte proiectate special pentru a raspunde cerintelor segmentului IMM. Marca "Built on IBM Express Advantage" este atribuita unei solutii, doar cand aceasta a fost implementata si validata de piata. Acest lucru reprezinta o garantie a faptului ca solutia este fiabila si poate fi implementata si pentru alte companii din aceeasi industrie.
Solutiile certificate din gama "Built on IBM Express Advantage" sunt construite pe baza unui set strict de criterii care garanteaza valoarea pentru afacerile IMM:
- Fiecare solutie "Built on IBM Express Advantage" trebuie sa fi fost utilizata de cel putin un client. Acestea sunt solutii reale, sustinute de instalari reale si expertiza in mentenanta;
- Solutiile sunt construite cel putin pe baza unei oferte IBM Express Advantage; un portofoliu dezvoltat specific pentru IMM;
- Solutiile au un pret competitiv si beneficiaza de optiuni de finantare IBM.

Romania, printre tarile-pilot

Aceasta idee s-a dovedit a fi una foarte buna si a avut mare succes in toata lumea, ne-a spus Gerhard Hillebrand, subliniind ca solutiile "Built on IBM Express Advantage" sunt foarte competitive pentru ca raspund nevoilor specifice ale intreprinderilor mici si mijlocii, sunt usor de implementat (IMM nu au nevoie de specialisti IT) si sunt oferite la un pret foarte bun.
Potrivit reprezentantului IBM, Romania este printre tarile-pilot in care s-a implementat acest program. "Ne-am uitat la tarile cu crestere economica mare si cu multe investitii", ne-a declarat Hillebrand, adaugand ca au mai fost si alte argumente in favoarea tarii noastre, cum ar fi numarul mare de specialisti IT, dar si apropiata aderare la Uniunea Europeana.
"IBM se adreseaza IMM inca din 2002, iar, de atunci, portofoliul de solutii Express a tot evoluat. Practic, acum, IBM anunta consolidarea acestor oferte sub un brand unic", a spus Sorin Visan, Software Group Manager la IBM Romania. Aceste solutii sunt oferite la niste preturi pe care IMM si le pot permite si pot fi implementate usor, a aratat Visan.
Tehnologia e practic aceeasi folosita pentru companiile mari, insa solutiile sunt extrem de scalabile, asa ca pot fi folosite atat de organizatii cu 10-15 angajati, cat si de cele cu zeci de mii de angajati, a precizat oficialul IBM.

Cinci parteneri in Romania

In Romania, partenerii de afaceri/Independent Software Vendors (ISV) ai IBM care au acceptat provocarea si s-au implicat in programul "Built on IBM Express Advantage" sunt: ADCO Development&Consulting SRL; C&D Industries; DEC Solution Exim SRL; SOBIS Solutions SRL; Sistec-Sbsol SRL.
"Colaborarea ADCO Development cu IBM s-a axat in principal pe oferirea de solutii personalizate de baze de date firmelor mici si mijlocii. Platforma IBM Lotus Domino pe care sunt dezvoltate solutiile furnizeaza utilizatorilor infrastructura necesara pentru aplicatii de colaborare si baze de date, crescand astfel productivitatea generala", a declarat Cosmin Aldea, Managing Director ADCO Development&Consulting SRL (ISV - Solutie de management al documentelor).
"Parteneriatul cu IBM Romania ne-a oferit posibilitatea sa formam o echipa de specialisti orientata catre dezvoltarea si implementarea de solutii informatice complete. Un exemplu semnificativ il reprezinta construirea unei solutii de management al documentelor, DocuMag, adresata atat mediului de afaceri, cat si administratiei publice si sectorului guvernamental. Solutia ofera o serie de avantaje importante care permit reducerea birocratiei si eficientizarea activitatii. DocuMag este o aplicatie de tip client/server pe platforma IBM Lotus Notes pentru gestiunea proceselor de lucru, a resurselor si a altor parametri de infrastructura.
Compania beneficiaza de existenta unui instrument complex de gestiune a formularelor, usor de utilizat, care duce la imbunatatirea performantelor organizatiei", a declarat Cristian Stroe, director general C&D Industries (ISV - Solutie de management al documentelor).


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.