Valoarea produselor si serviciilor din domeniul IT destinate exportului se va situa in acest an la 350 de milioane de euro, a declarat Zsolt Nagy, ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, in cadrul lansarii oficiale a proiectului strategi

Valoarea produselor si serviciilor din domeniul IT destinate exportului se va situa in acest an la 350 de milioane de euro, a declarat Zsolt Nagy, ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, in cadrul lansarii oficiale a proiectului strategiei de branding de export 2006-2009 pentru sectorul tehnologiei informatiei.
Comparativ cu nivelul inregistrat de exporturile IT in 2005, segmentul Tehnologiei Informatiei din Romania a crescut cu 22%, a precizat Iuliu Winkler, ministrul delegat pentru Comert. "Ritmul de crestere pe acest sector va fi mai ridicat decat cel care va fi atins la finele anului pe intreaga activitate de export a Romaniei", a mentionat Zsolt Nagy.

Primul proiect de branding sectorial

Strategia de branding de export pentru perioada 2006-2009 pe sectorul tehnologia informatiei reprezinta primul proiect de branding sectorial lansat de autoritatile autohtone in Romania, fiind rezultatul unui parteneriat public privat.
"Lansarea astazi (n.r. marti), in dezbatere publica, a primului proiect de branding sectorial dovedeste ca parteneriatul public-privat este solutia optima pentru a stimula si creste exporturile romanesti", a afirmat Iuliu Winkler.
Lansarea proiectului de strategie de branding sectoriala este o forma de aplicare concreta a Strategiei Nationale de Export, document aprobat de Guvern si publicat in Monitorul Oficial la sfarsitul lunii ianuarie, au precizat cei doi ministri.

Strategia vizeaza tinte precise

Strategia de branding urmareste, printre altele, realizarea unor obiective precise, cum ar fi cresterea investitiilor in domeniul IT, promovarea unei noi imagini a pietei IT locale si crearea de noi locuri de munca in acest sector, a spus Nagy.

Nagy invita investitorii straini in Romania

"Tinand cont ca pe piata romaneasca sunt in jur de 12000 de companii de IT, cu o cifra de afaceri de peste un miliard de euro, vrem sa promovam in randul investitorilor ideea ca societatile romanesti au depasit etapa de outsourcing (externalizare - n.r.) si au trecut la un nou nivel, si anume sunt entitati care pot crea valoare adaugata", a afirmat ministrul Comunicatiilor.
Totodata, strategia de branding vizeaza identificarea segmentelor de nisa ale pietei IT care vor permite firmelor autohtone sa concureze de la egal la egal cu companiile din India, Rusia sau China.
"Deja s-au conturat doua nise de piata, respectiv industria de automatizari auto si industria pentru securitatea datelor", a declarat Zsolt Nagy.

Bugetul brandingului porneste de la 90.000 de euro

Strategia de branding, care va fi pusa in aplicare incepand cu anul 2007, are alocat un buget de 90.000 de euro, din care MCTI participa cu 40.000 de euro, iar Ministerul Economiei si Comertului cu 50.000 de euro, a precizat Nagy. "La aceste sume se vor adauga fondurile atrase de la asociatiile profesionale, precum si resurse institutionale", a spus ministrul comunicatiilor .

Softwin si Siveco, cei mai mari exportatori autohtoni de IT

Companiile Softwin si Siveco, doi dintre cei mai activi judecatori pe piata de IT din Romania, sunt prezente foarte active si pe sectoarele de profil din alte state ale lumii.
Din totalul vanzarilor grupului Softwin, peste 90% sunt catre clienti din afara Romaniei.
Franta, Germania si SUA sunt principalele destinatii externe ale Softwin. Solutiile si serviciile companiei sunt folosite in peste 180 de tari din intreaga lume. De asemenea, BitDefender este familia de produse de securitate cu ponderea cea mai mare in vanzarile grupului Softwin in afara Romaniei.
Pana in 2010, compania intentioneaza sa investeasca peste 100 de milioane de dolari in deschiderea de noi filiale in afara tarii, precum si pentru dezvoltarea si extinderea lantului de distributie.
"Principalul nostru focus va fi piata din Statele Unite, cea mai importanta din lume. Europa de Vest reprezinta pentru noi a doua piata ca importanta, vom investi in continuare in cresterea prezentei si a notorietatii", ne-a declarat Cosmin Mares, PR Manager Softwin.

Siveco vrea echilibru la import-export

Compania Siveco Romania este un exportator puternic in tari din Europa Centrala si de Est (Bulgaria, Moldova, Croatia etc), in Europa Occidentala (Germania, Franta, UK, Belgia), dar si in Orientul Apropiat si SUA.
"Conform strategiei companiei pentru urmatorii 5 ani, se va urmari pastrarea unui raport echilibrat intre export (50%) si activitatea pe piata interna (50%). Pentru 2006 se prevede o crestere anuala a cifrei de afaceri de 20%", ne-a precizat Anca Crahmaliuc, Marketing Manager Siveco.
In 2005, cifra de afaceri inregistrata de Siveco Romania a fost de 37 milioane USD. Anul trecut, veniturile din export au avut o pondere de aproximativ 68% din totalul cifrei de afaceri.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.