Nici n-am intrat bine in Galeria Artis, acum cateva zile, ca m-am si trezit fotografiata. Felul original si cu totul neafectat al lui Murivale de a-ti da binete, chiar daca nu te-ai intalnit cu el de cateva luni sau cativa ani. E normal, de altfel, s
Nici n-am intrat bine in Galeria Artis, acum cateva zile, ca m-am si trezit fotografiata. Felul original si cu totul neafectat al lui Murivale de a-ti da binete, chiar daca nu te-ai intalnit cu el de cateva luni sau cativa ani. E normal, de altfel, sa se poarte asa, cat timp el nu se desparte niciodata de nimeni dintre colegi, confrati, prieteni, critici, colectionari de arta, galeristi, gura-casca de prin galeriile bucurestene. Ne poarta cu el peste tot, inchisi in memoria aparatului foto, in computer si, evident, acasa si in atelier, jucandu-se cu chipurile noastre devenite cel mai viu, mai incitant si mai ofertant dintre subiectele artei lui.
Nu e mult de cand am scris despre cealalta expozitie semnata Vasile Muresan Murivale si deschisa la Galeria HT003, de la Hanul cu Tei. Aceea era prima treapta a unei scari lungi, pavoazate cu portrete prelucrate ale contemporanilor facatori sau consumatori de arta, de-a lungul mai multor ani de utilizare tenace si rabdatoare a ochiului unei camere video sau a obiectivului unui aparat foto. Spuneam atunci ca Murivale are, de fapt, vocatia prieteniei si ca ramane strain de orice fel de disputa, meschinarie sau chiar ticalosie dintre cele de care lumea artistica are cu asupra de masura. Ma conving si mai mult de acest adevar acum, dupa ce, pe ultima suta de metri, am reusit sa-i vad noua expozitie, deschisa la Artis, cu titlul usor pompos, dar nu lipsit nici el de gravitatea bucuriei de a trai efectiv printre oameni: "Trezor afectiv".
De data aceasta, Murivale s-a jucat altfel cu portretele fotografiate ale contemporanilor. Nu s-a rezumat, ca data trecuta, a le insirui pe panouri ori pe peretii galeriei. Le-a colat pe obiecte familiare, pe acelea in jurul carora se invarte viata casnica, de zi cu zi, a fiecaruia: saltele, paturi, perne, paretare, cuiere, noptiere, scaune, ba chiar si pe o bicicleta. In plus, exista in galerie si cateva panouri cu fotografii inseriate ale unei singure persoane (a la Andy Warhol) pe care artistul a intervenit cromatic, obtinand un soi de instalatie-pictura unde acelasi portret e usor si straniu transfigurat din pricina multiplicarii.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.