Ford ar avea cea mare nevoie de o uzina in aceasta parte a Europei, pentru ca GM are in zona multe optiuni, iar Renault s-ar putea sa nu mai aiba nevoie de capacitati suplimentare in afara de Dacia, considera Carol Thomas, analist la J.D. Power Autom
Ford ar avea cea mare nevoie de o uzina in aceasta parte a Europei, pentru ca GM are in zona multe optiuni, iar Renault s-ar putea sa nu mai aiba nevoie de capacitati suplimentare in afara de Dacia, considera Carol Thomas, analist la J.D. Power Automotive Forecasting, pentru Europa Centrala si de Est, citat de NewsIn. "In momentul de fata e posibil ca Ford sa fie cea mai probabila varianta pentru Craiova. Are o uzina de succes in Rusia, iar fabrica de autoutilitare din Turcia merge extrem de bine, insa compania nu are nici o linie de asamblare in Europa Centrala", afirma Thomas.
"O uzina in sudul Romaniei ar fi aproape de cea din Turcia si ar permite constructorului sa aduca foarte usor componente de la furnizorii sai din Turcia", mai spune Thomas, adaugand ca Ford isi foloseste mai bine decat Renault si General Motors capacitatile de productie din Europa. Analistul de la J.D. Power nu este de parere ca GM ar fi cea mai probabila solutie pentru fabrica olteana pentru ca nu considera ca GM ar avea nevoie de o fabrica in Romania.
"General Motors are deja o uzina la Gliwice in Polonia unde construieste 200.000 de masini anual si probabil o va extinde pentru a asambla si viitoarea generatie Opel Astra in cativa ani. In Rusia, GM are deja un joint-venture cu AvtoVAZ, asambleaza masini cu producatorul Avtotor la Kaliningrad si va construi o uzina langa St. Petersburg. In plus, o parte din produsele sale sunt asamblate in Ucraina de catre compania ZAZ", a precizat analistul JDPA.
Thomas a mai spus ca e foarte posibil ca piata auto romaneasca sa scada dupa intrarea tarii in Uniunea Europeana, asa cum s-a intamplat in tarile central europene care au aderat in 2004. Reprezentantul J.D. Power apreciaza ca o scadere cu 20 la suta a pietei auto de la noi s-ar traduce printr-o diminuare cu 20.000 de unitati a vanzarilor Logan.
Specialistul JDPA nu crede ca Renault are prea are multe sanse de a achizitiona fabrica Daewoo. "Daca m-ati fi intrebat acum cateva luni as fi spus ca Renault are cele mai mari sanse sa vina la Craiova, fie pentru a produce masini Nissan, fie pentru suplimentarea productiei Logan. Se pare ca Nissan-ul destinat Romaniei va fi produs in India, plus ca japonezii isi fac fabrica si in Rusia. Nu sunt convinsa ca Renault are nevoie de capacitati suplimentare de productie pentru Logan in Romania, chiar daca modelul se vinde foarte bine", afirma Thomas.
Referitor la producatorul chinez de autovehicule Chery, care si-a declarat interesul de a achizitiona fabrica olteana, analistul JDPA crede ca e pe cale sa repete greseala Daewoo Motors din anii '90 cand coreenii au deschis foarte multe uzine si apoi au intrat in criza financiara. Compania a dat faliment si a fost preluata de General Motors.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.