intarzierea sau, si mai grav, la blocarea a numeroase proiecte de infrastructura cu finantare Phare. Intarzierile inregistrate afecteaza in primul rand cetateanul si irita Bruxellesul, care trebuie sa suporte cheltuieli in plus.

Zece luni
intarzierea sau, si mai grav, la blocarea a numeroase proiecte de infrastructura cu finantare Phare. Intarzierile inregistrate afecteaza in primul rand cetateanul si irita Bruxellesul, care trebuie sa suporte cheltuieli in plus.

Zece luni pentru o autorizatie
Situatiile care duc la intarzierea finalizarii proiectelor de infrastructura sunt la granita absurdului. Catalin Surdeanu, consilier la Directia Monitorizare si Proiecte din cadrul Ministerului Integrarii, se ia cu mainile de cap si injura marunt printre dinti cand eliberarea unei autorizatii de taiere a plopilor si nucilor uscati treneaza zece luni, cand maicuta de la Agapia, a carei casa este refacuta din bani comunitari, refuza cu indarjire sa primeasca "banii murdari de la Phare", cand un teren calificat de experti "drept liber de sarcini" se dovedeste, in mijlocul lucrarilor, a fi traversat de o retea stufoasa de tevi si conducte de apa sau de gaz.

Firul nimanui era al... SRI
Surdeanu isi aminteste de momentul in care muncitorii au sectionat cu excavatorul un fir, care nu aparea in Cartea tehnica. MIE a facut demersuri la diverse autoritati sa vada cui ii apartine firul neautorizat. "Dupa cateva zile cand deja abandonasem orice speranta de a gasi proprietarul a venit un tip de la SRI, care a spus ca firul le apartine". Drumul a trebuit deviat. Vehiculele cumparate pentru proiect raman dupa finalizarea acestuia beneficiarului (Consiliul judetean). In acest context, solicitarea vreunui primar de a schimba "o masina 4X4" destinata muncii de teren, verificarii conductelor in zone accidentate, cu patru Loganuri bune pentru parcul auto al primariei nu este deloc surprinzatoare. La trainingurile acordate beneficiarilor locali ai proiectelor de infrastructura, primele intrebari sunt "unde ne cazam si care este diurna", povesteste consilierul din cadrul MIE. De cele mai multe ori la aceste traininguri au fost trimise de CJ persoanele care nu sunt nici interesate, nici implicate in proiecte, precum secretarele ori vreun politician local.

Cazul Mehedinti: realitatea bate hartia din birou
Unul dintre celebrele proiecte Phare pe infrastructura de transport, care risca sa fie blocat in curand, este reabilitarea drumului judetean 607C pe traseul Ilvovita-Bahna-Ciresu-Marga, judetul Mehedinti.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.