In 2005 s-au vandut 150 de milioane de mp3 playere. Piata este in crestere si competitia este dura. Toata lumea vrea sa ocupe din cota de piata detinuta de modelele Apple. Cine nu rezista ""presiunii"" iese din afacere. Pe piata mp3 playerelor p
In 2005 s-au vandut 150 de milioane de mp3 playere. Piata este in crestere si competitia este dura. Toata lumea vrea sa ocupe din cota de piata detinuta de modelele Apple. Cine nu rezista ""presiunii"" iese
din afacere.

Pe piata mp3 playerelor portabile fiecare produs nou vrea sa smulga ceva procente din cota familiei iPod. De fapt, fiecare produs se raporteaza la iPod si inainte de a aparea la raft tebuie sa treaca testul comparatiei prin site-uri specializate. Ultima provocare a fost lansata de Sandisk, care a prezentat modelul Sansa e280, care are o memorie flash de 8 GB (si poate fi extinsa la 10GB cu un card de 2GB). Producatorii sai spera ca pretul sa conteze in alegerea cumparatorilor, 195 euro, cam cat un iPod din categoria Nano, cu o capacitate de stocare de doua ori mai mica. Si, in timp ca unii ingineri din curtea lui Steve Jobs studiau noul produs SanDisk, acovatii companiei ajungeau la o intelegere cu cei de la Creative. Apple urmeaza sa plateasca producatorilor mp3 playerului Zen suma de 100 milioane de dolari pentru a incheia litigiile privind incalcarea de patente tehnologice in dezvoltarea playerului audio iPod.
ALTII IES. Pe de alta parte, unele produse nu rezista competitiei si ies de pe piata. Ultimul exemplu vine de la Dell (o alta veste proasta dupa cea cu acumulatorii de laptop). Compania s-a hotarat sa retraga modelul DJ Ditty de pe site si a decis sa stopeze dezvoltarea propriilor playere. Cand a fost lansat, oficialii Dell vorbeau de o rivalitate cu iPod Shuffle, dar nu a fost decat un esec.
In prezent, piata mp3 playerelor se afla undeva spre 60 de miliarde dolari, dupa unele estimari. Playerele dezvoltate de Apple detin 75% din piata americana, in timp ce pe glob au ""doar"" 50%. Americanii spun cu mandrie ca la ei in tara, mai multi producatori importanti din domeniu se bat pe 25% din piata, Creative, Sony, Samsung fiind cei mai importanti. Si tocmai in acest ""sector"" va trebui sa-si gaseasca un loc Microsoft. Asta daca vor incepe sa comercializeze din toamna gama de produse Zune. Iar la toti acestia priveste cu interes celularul-walkman.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.