si marcheaza transant si elegant trecerea la o noua era in designul Fiat. Zona frontala aminteste de Maserati, iar daca eliminam bara, grila te duce cu gandul la noile Audi. Zona laterala are ceva din Alfa (inclusiv oglinzile tip sport, montate pe po
si marcheaza transant si elegant trecerea la o noua era in designul Fiat. Zona frontala aminteste de Maserati, iar daca eliminam bara, grila te duce cu gandul la noile Audi. Zona laterala are ceva din Alfa (inclusiv oglinzile tip sport, montate pe portiere), in timp ce spatele este o interpretare italiana a hatch-back-urilor "New Edge".
Noul model are 4,03 metri lungime, 1,68 in latime, o inaltime de 1,49 metri si un ampatament de 2,51 metri. Gratie acestor cifre, ofera o habitabilitate la cel mai inalt nivel in clasa sa. Totusi, in cazul unor persoane cu inaltime peste medie, la drum lung este de preferat ca pe bancheta din spate sa fie plasate doar doua persoane, o restrictie devenita deja clasica pentru un automobil din acest segment.

Siguranta de cinci stele
Exteriorul excelent este completat de un interior atragator. Impresioneaza placut si ergonomia, ca si plansa de bord, care permite un acces facil si intuitiv la comenzi. Scaunele tip sport, profilate, ofera un bun suport lateral si au fost concepute pentru a oferi o pozitie cat mai confortabila. Pozitia la volan este comoda, dar poate fi incardrata si la categoria "sport", aspectul fiind incurajat consistent si de volanul cu cele doua nervuri care ajuta prinderea. Siguranta a fost si ea una dintre prioritatile celor de la Fiat. Pe langa rezultatul excelent la testele EuroNCAP (cinci stele) trebuie sa amintim ca intre dotari figureaza pana la 7 airbaguri, centuri pretensionate in 3 puncte, ESP, ABS cu EBD si un sistem de franare menit sa te protejeze in situatii de criza.

Masini puternic individualizate
Clientii lui Grande Punto vor putea sa-si configureze masina pe masura dorintelor, avand la dispozitie circa 100.000 de combinatii. Astfel ca, teoretic, daca Fiat va reusi cifrele de vanzari estimate, de circa 400.000 de unitati, exista sansa ca pe intregul continent sa gasesti numai 4 masini la fel. De unde aceasta cifra? Nimic mai simplu. Sunt disponibile, la momentul lansarii, doua versiuni de caroserie (3 si 5 usi), 7 motorizari, 5 transmisii, 4 echipari (Active, Dynamic, Emotion, Sport), 35 de tipuri de interior, 6 de jante si 13 culori. Grande Punto propune 7 variante de propulsoare, toate Euro4. Doua dintre acestea sunt pe benzina (1.2 8v de 65 CP si noul 1.4 8v de 77 CP), in timp ce patru sunt turbodiesel - 1.3 Multijet 16v de 75 si 90 CP (ultimul, dotat cu turbina cu geometrie variabila) si 1.9 Multijet de 120 si 130 CP. Gama va fi completata insa de un motor turbo pe benzina de 180 CP, dar si un nou Multijet de 150 CP.

Sistemul de Franare, un punct forte
Mai intai am pus la incercare versiunea 1.3 Multijet de 90 CP. Ca sa simti cei 90 CP trebuie sa accelerezi in zona 2.500 - 3.500 rpm, aspect deloc deranjant din cauza decibelilor ca in cazul unor propulsoare ale concurentei. Ba chiar, pentru a obtine cuplul maxim, in special in oras, iti trebuie ureche fina. Altfel vei oscila intre a subtura motorul sau in a schimba foarte sus cu riscul de a consuma mai mult decat scrie in pliante.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.