Vanzarile de imbracaminte si incaltaminte din Romania au crescut, anul trecut, cu circa 10% fata de 2004, pana la 1,1 miliarde de lei (305,5 milioane de euro), cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani, potrivit unui studiu realizat de Euromonitor,
Vanzarile de imbracaminte si incaltaminte din Romania au crescut, anul trecut, cu circa 10% fata de 2004, pana la 1,1 miliarde de lei (305,5 milioane de euro), cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani, potrivit unui studiu realizat de Euromonitor, citat de Mediafax. Totusi, romanii nu reusesc inca sa cumpere pe cat ar dori, pentru mare parte din populatie pretul acestor produse fiind prohibitiv. "Consumatorii romani au inceput sa fie tot mai interesati de hainele si incaltamintea de marca, dar sunt nevoiti sa se limiteze inca in cea mai mare parte la produsele <<fara nume>>, ca urmare a preturilor ridicate ale celor de brand", se arata in studiu. Urmarea acestei situatii este ca majoritatea romanilor prefera sa cheltuiasca sume cat mai mici pe aceste produse, incercand sa cumpere haine si incaltaminte de vara si de iarna care sa poata fi purtate pe tot parcursul anului. "Aceasta tendinta reprezinta pe de-o parte semnul unei saracii acute, dar pe de alta parte, ea acopera doar partial realitatea romaneasca, adevarul fiind ca nivelul veniturilor variaza puternic de la un segment de populatie la altul", se mentioneaza in studiu. Potrivit unor date prezentate de Euromonitor, consumatorul mediu din Romania detine cinci perechi de pantofi. In schimb, mai mult de 20% dintre acestia nu au incaltaminte specifica pentru iarna, iar peste 30% au doar o pereche de ghete, cizme sau alte variante similare pentru sezonul rece. Totodata, aproximativ 30% nu au deloc sandale. (A.G.C.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.