lung de strabatut, dar si-a luat masina cu multi cai-putere si, pana la granita romaneasca, are in fata o autostrada ca-n palma. Apasa puternic pe acceleratie, ca il trage ata acasa, si nici nu simte cand a ajuns la Nadlac. Vamesul parca e mai simpat
lung de strabatut, dar si-a luat masina cu multi cai-putere si, pana la granita romaneasca, are in fata o autostrada ca-n palma. Apasa puternic pe acceleratie, ca il trage ata acasa, si nici nu simte cand a ajuns la Nadlac. Vamesul parca e mai simpatic ca data trecuta, gandeste expatriatul sezonier, in timp ce scoate din buzunar mica atentie pusa deoparte pentru asemenea ocazii. Dar nu are timp de sentimentalisme: in fata apare brusc o caruta imposibil de ocolit pentru ca drumul, plin de gropi, e prea stramt, iar din sens opus se apropie un tractor cu remorca. Bolidul cumparat cu bani buni din strainatate franeaza brusc, iar scrasnetul rotilor il trezeste pe sofer la realitate.In Romania nu exista o autostrada care sa preia traficul din zona de vest a tarii, cum de altfel, nici din nord, est sau sud. Sunt, cu totul, doar vreo doua sute si ceva de kilometri de drum caruia autoritatile ii zic autostrada. Desi numai asa nu se pot numi caile pline de hartoape, cum ar fi aceea care leaga Bucurestii de Pitesti. Noroc cu Autostrada Soarelui, ruta ce-l duce pe calator catre Constanta, insa nici pe acolo nu are drum intins, ci tot serpuit - cand pe o banda, cand pe alta - printre echipele de drumari. Iar de la Cernavoda la Constanta se circula ca acum 50 de ani. Romania se prezinta cu un centimetru de autostrada pe cap de locuitor, in timp ce austriecilor le revin in jur de 24 de centimetri. Iar in problema drumurilor, lungimea conteaza.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.