Cifra de afaceri in industria de marketing direct din Romania a depasit in 2005 suma de 10 milioane de euro, potrivit datelor centralizate de Asociatia Romana de Marketing Direct (ARMAD). Marketingul direct devine astfel unul dintre domeniile cu cel mai rapid ritm de crestere in Romania.
Sinteza cifrei de afaceri pe 2005 in domeniul marketingului direct din Romania a fost realizata pe baza datelor trimise de membrii ARMAD, in colaborare cu firma de cercetare de piata Daedalus Consulting. Structura cifrei de afaceri totale cuprinde servicii precum: mailing adresat 13,9% (1.500.000 de euro), administrare si brokerage de baza de date 11,0% (1.189.000 de euro), fullfilment promotii 15,3% (1.649.000 de euro), teleservices 9,5%( 1.031.000 de euro), vanzare prin corespondenta 13,2% (1.422.000 de euro), creatie si consultanta in marketing direct 9,6% (1.040.000 de euro), letterbox marketing 3,8% (405.000), alte servicii de marketing direct 23,7% (2.555.000 de euro). Subdomeniile cu cresterea cea mai mare au fost vanzarea prin corespondenta, cu o crestere de 127% si creatia si strategia de marketing direct, cu o crestere de 79%.

Mail vs. tiparituri
Trimiterea de informatii de vanzare prin e-mail beneficiaza de avantajul livrarii instantanee si daca e-mailul trimis are inserate linkuri catre pagini web, nu se mai pune problema limitarii de spatiu pentru explicarea beneficiilor unui produs. Informatiile on-line sunt totodata mai usor de editat si mai actuale decat cele din brosurile tiparite. Agentii de vanzari pot urmari care informatie a fost citita si ce element particular al beneficiului oferit pare a fi mai interesant pentru cel care primeste e-mailul.
Unii marketing manageri declara ca materialele tiparite au avantajul ca sunt tangibile si ofera o imagine mult mai profesionala a companiei. In plus acestea au o "viata" mult mai lunga si pot fi pastrate, pot oferi informatii o perioada mai mare decat e-mailul si pot fi citite in masina sau luate la o intalnire. Acestea sunt puncte tari si te pot determina sa consideri tipariturile ca indispensabile. Cea mai buna solutie consta in folosirea acestora impreuna cu e-mail marketingul si alegerea celui mai potrivit mix de informatii.