Vanzarile directe de bunuri de consum din Romania s-au cifrat anul trecut la 641 milioane lei (177 milioane euro), in crestere cu 45% comparativ cu 2004, se arata intr-un studiu al companiei de cercetare Euromonitor, citat de Mediafax. Cea mai mare pondere este detinuta de segmentul de produse cosmetice si de ingrijire care au reprezentat circa 96% din totalul pietei, insumand 620 milioane lei (171,1 milioane euro). Potrivit Euromonitor, vanzarile directe sunt cel mai important canal de distributie pentru produsele cosmetice si de ingrijire, reprezentand o treime din totalul pietei acestor produse. "Cota de piata a acestui segment a crescut constant in perioada analizata, in primul rand datorita dezvoltarii multinationalelor Avon si Oriflame", se mai arata in studiu. In acelasi timp, segmentele de vitamine si suplimente alimentare si cel de produse de ingrijire a locuintei s-au inscris pe un trend ascendent, in urma activitatii distribuitorilor de profil precum Amway si Herbalife, dar si a unor jucatori locali mai mici.